کد خبر: 189413
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۸:۰۰
| |

صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران در نشست خبری تاکید کرد

از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم

صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه از هیچ وجبی از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد، گفت: آزادی فلسطین با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی انجام نمی‌شود.

از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم
کد خبر: 189413
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران در نشست خبری خود به مناسبت روز نکبت بیان کرد: ملت فلسطین هرگز فلسطینیان فراموش نکرده و برای آزادی آن تاکنون جنگیده‌اند.

او تاکید کرد: بیت المقدس پایتخت همیشگی و ابدی فلسطین است، وسعت قدس به وسعت فلسطین است، قدس و فلسطین وطن من است و هیچ موقع از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد.

سفیر فلسطین در تهران افزود: فلسطین نه فقط یک معنی برای سکنی است بلکه یک معنی مذهبی و ملی دارد چرا که بسیاری از صحابه پیامبر در سرزمین فلسطین خاکسپاری شده‌اند. مسجد الاقصی در آنجاست لذا مساله فلسطین مساله من است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده به عنوان سفیر فلسطین کسی که از بنیانگذاران مبارزه فلسطین است، به شما قول می‌دهم هرگز از خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنیم. باید یادآوری کنم که در چهار می 1992 دولت مستقل فلسطینی باید تشکیل می‌شد، اما این دشمن مکار با ارباب آمریکایی‌اش اجازه نداده و به وعده خود عمل نکردند.

سفیر فلسطین در تهران همچنین بیان کرد: فلسطین مربوط به ما است چون فلسطینی هستیم. مربوط به اعراب، مسلمان و مسیحیان است چون مقدسات آنها در این سرزمین است.

زواوی در ادامه گفت: به زودی کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و باید هر یک از کشورهای اسلامی به وظیفه خود عمل کنند و بگویند که چه کاری برای فلسطین می‌توانند انجام دهند؛ زیرا سخنرانی‌ها دردی را درمان نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد: آزادی فلسطین به وسیله عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی انجام نمی‌شود. برای آزادی فلسطین هر کشوری باید از خودش بپرسد که چه کاری می‌تواند برای فلسطین انجام دهد.

سفیر فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: مسئله فلسطین برای من یک مسئله عقیدتی و ایمانی است و اعتقاد دارم که اسرائیل حتما از بین می‌رود. پیامبر فرموده‌اند که روز قیامت نخواهد رسید مگر اینکه امت با یهود بجنگد.

زواوی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که کشورهای اسلامی اسلحه خود را به سوی یکدیگر نشانه رفته‌اند. اگر 10 کشور اثرگذار در جهان اسلام با هم متحد شوند و مشکلات جهان اسلام را بررسی کنند حتما می توانند اقدامی انجام دهند. این اختلافات فقط به اسرائیل خدمت می کند.

وی همچنین با اشاره به اختلاف‌های مذهبی گفت: شیعه و سنی از 1300 سال پیش با یکدیگر دوست بوده و زندگی کرده‌اند. بنده پیشنهاد می‌کنم اگر تعدادی از علمای جهان اسلام دور هم جمع شوند و مشکلات جهان اسلام را بررسی کنند، شاید به نتیجه خوبی برسیم.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به اقدام ترامپ در انتقال سفارت به قدس گفت: ترامپ دیوانه زنجیری است. نزد صهیونیست‌ها بزرگ شده است. برخی فکر می کنند او تاجر زرنگی است در حالی که این طور نیست. او باعث ورشکستگی شرکت بزرگ پدرش بوده و خودش را به صهیونیست‌ها فروخته تا به این جا رسیده است.

زواوی اظهار کرد: ترامپ که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرده می تواند واشنگتن و شیکاگو را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کند اما نمی‌تواند پایتخت یک مملکت دیگری را به دیگران اهدا کند.

وی تاکید کرد: ترامپ اطلاعی از قطعنامه‌های بین‌المللی ندارد. باید بداند انتقال سفارت ما را نمی‌ترساند. نبرد ما بسیار طولانی است و مطمئن هستم که جهان عرب و اسلام اینگونه نخواهد ماند و اگر متحد شویم می‌توانیم نقشه ترامپ را نقش برآب کنیم.

وی همچنین از کشورهای عربی و اسلامی و همچنین از سایر کشورهای جهان که علیه تصمیم گیری ترامپ موضع گیری کردند، قدردانی کرد و گفت: ما با تمام آزادگان جهان در یک جبهه خواهیم ایستاد و این دشمن صهیونیستی را از بین خواهیم برد.

سفیر فلسطین در تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدام ترامپ در انتقال سفارت به قدس با همراهی برخی از سران عربی انجام شده است، گفت: این دشمن صهیونیستی از 300 سال پیش پروژه خود را طرح ریزی کرده و قسمت اول این طرح با موفقیت انجام شده است و بخشی از فلسطین تاریخی به دست دشمن افتاده است و این دشمن در صدد ضربه زدن به مراکز قدرت در جهان اسلام است تا کشورهایی که نیروی نظامی دارد نیروی آنها را از بین ببرد.

زواوی تصریح کرد: در مورد سوریه این کشور را به جنگ کشاندند. افغانستان، یمن و لبنان همینطور و شاهد تحولاتی در لیبی هم بودیم. وقتی این مشکلات را درک کنیم، می فهمیم که چرا امروز به اینجا رسیدیم. آنها تمام مراکز قدرت در جهان اسلام را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر ما متحد باشیم و بتوانیم مشکلات داخلی را حل کنیم طرح قرن و غیر از آن به نتیجه نمی رسد. ترامپ سمساری بیش نیست. ما می‌دانیم که سیاست آمریکایی در منطقه وجود ندارد بلکه این سیاست اسرائیلی است و آمریکا آن را اجرا می کند.

سفیر فلسطین درتهران در پایان با تاکید بر اینکه هیچ راهی برای ما گروه‌های فلسطینی جز وحدت وجود ندارد، افزود: به جایی رسیدیم، مملکتی که سفارت دشمن صهیونیستی را اشغال و سفارت فلسطین را دائر کرد، متاسفانه به عنوان دشمن به آن نگاه می کنند و این قلب مرا به درد می آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها