محمود کلاری فیلمبردار سینما در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

فیلم خوک حضور موفقی در جشنواره برلین داشت/ داوری جشنواره‌ها برایم اهمیت زیادی ندارد/ مایلم که در کنار نسل جوان سینما باشم

محمود کلاری درباره حضور فیلم «خوک» در جشنواره برلین گفت:«حضور فیلم «خوک» در جشنواره برلین ویژگی‌های خاص خود را داشت. اما حضور در این جشنواره برای من به گونه دیگری بود. دیدن فیلم بر روی پرده برلیناله و نوع نمایشی که به صورت لیزری انجام می‌شد در نوع خود جالب توجه بود. به خوبی می‌توانید در پرده نمایش برلین کیفیت کاری که انجام داده‌اید را ببینید. البته در ایران این شرایط را نداریم و نمی توانیم با کیفیت خوب فیلم ها را تماشا کنیم.

فیلم خوک حضور موفقی در جشنواره برلین داشت/ داوری جشنواره‌ها برایم اهمیت زیادی ندارد/ مایلم که در کنار نسل جوان سینما باشم
کد خبر: 190500
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۵:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- محمود کلاری را می توانیم یکی از بهترین‌های حوزه فیلمبرداری سینمای ایران بدانیم. محمود کلاری به همراه عوامل فیلم «خوک» در جشنواره برلین حضور پیدا کرد. کلاری معتقد است که این فیلم در جشنواره برلین حضور موفقی را تجربه کرده است. فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی اکنون در سینماهای سراسر کشور اکران است و نمایش داده می شود

محمود کلاری در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین درباره اکران عمومی فیلم «خوک» گفت:«فیلم «خوک» در اکران‌ عمومی با اقبال نسبتا خوبی روبرو شده است. به هر حال نمایش هر فیلمی با هر ژانری با طرفداران و منتقدانی روبرو می‌شود. «خوک» هم از این قاعده مستثنا نیست. به شخصه پیام‌های خوبی درباره فیلم دریافت کردم.»

او ادامه داد:«حضور فیلم «خوک» در جشنواره برلین ویژگی‌های خاص خود را داشت. اما حضور در این جشنواره برای من به گونه دیگری بود. دیدن فیلم بر روی پرده برلیناله و نوع نمایشی که به صورت لیزری انجام می شد در نوع خود جالب توجه بود. به خوبی می توانید در پرده نمایش برلین کیفیت کاری که انجام داده‌اید را ببینید. البته در ایران این شرایط را نداریم و نمی توانیم با کیفیت خوب فیلم ها را تماشا کنیم.»

محمود کلاری درباره واکنش تماشگران در جشنواره برلین گفت:«در فستیوال های زیادی حضور پیدا کرده‌ام از سالیان گذشته تا به امروز شاید در بیش از ده فستیوال معتبر بین المللی حضور پیدا کرده‌ام. اما چنین واکنش‌هایی را تا به حال ندیده بودم. فیلم «خوک» به اندازه قابل توجهی مورد اهمیت تماشاگران خارجی قرار گرفته بود. هیجان زده بودند با بخش‌های کمدی فیلم می خندیدند. اما در مجموع ساخت این فیلم و نمایش آن در جشنواره برلین موفقیت آمیز بود.»

فیلمبردار مطرح سینمای ایران درباره واکنش‌ها نسبت به فیلم «خوک» گفت:« برخوردهای فوق العاده ای با فیلم «خوک» صورت گرفت. منتقدان ، روزنامه نگاران یا فیلم سازان جوان همه به فیلم توجه قابل قبولی داشتند. یکی از فیلمبردارن مورد علاقه ام را در جشنواره برلین دیدم که کلی با او گپ زدم و صحبت کردیم. جایزه نگرفتن فیلم «خوک» در برلین موضوع مهمی نبود زیرا در کل سفر خیلی موفقی را در آن جا تجربه کردیم.»

محمود کلاری درباره جشنواره جهانی فجر و حضورش به عنوان داور در این دوره گفت:« جشنواره جهانی فجر سال به سال در حال پیشرفت و ترقی است. هر سال فیلم ها و اشخاص زیادی از سراسر دنیا به ایران می‌آیند که این موضوع مهمی است. داوری یک بحث سلیقه‌ای و حرفه‌ای است. قطعا همه داوران چه در این دوره یا چه در دوره های قبل مایل بوده‌اند که بهترین ها انتخاب شوند و این اتفاق هم افتاد. البته داوری برای من آنقدر ها هم مهم نیست. همین که بتوانم در کنار نسل جوان سینمای ایران باشم و با آنها در حال تعامل و گفت‌و‌گو باشم برایم کافی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها