در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه؛

احتمال لغو مسابقه موسیقی «یوروویژن 2019» در قدس‌ اشغالی

منابع صهیونیستی گزارش دادند به دلیل اعتراض فعالان مدنی چهار کشور برای شرکت نکردن در مراسم موسیقی یوروویژن 2019، برگزارکنندگان این رویداد موسیقی از احتمال لغو این مراسم خبر دادند.

احتمال لغو مسابقه موسیقی «یوروویژن 2019» در قدس‌ اشغالی
کد خبر: 190688
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| میزبانی رژیم صهیونیستی برای مسابقه موسیقی یوروویژن که قرار بود سال آینده در قدس اشغالی برگزار شود به دلیل تهدید به تحریم و شرکت نکردن از سوی چندین کشور با تردید و احتمال لغو مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، تایمز اسرائیل به نقل از کانال 10 تلویزیون این رژیم نوشت: بر اساس گزارش‌های رسیده، اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی(EBU) دیدا‌هایی مخفیانه با مدیر تلویزیون دولتی اسرائیل داشته و بیان کرده است که نگرانی اصلی این سازمان درباره برگزاری این رویداد در قدس اشغالی این است که احتمالاً کشورهای متعددی حضور در آن را تحریم خواهند کرد.

بر اساس گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، نگرانی اصلی برگزارکنندگان این است که کشورهایی نظیر ایسلند، ایرلند و سوئد این رویداد را به دلیل وضعیت فلسطین تحریم کنند.

در کشور ایسلند، حدود 25 هزار نفر با امضای طوماری درخواست کردند این رویداد در کشور دیگری برگزار شود. دلیل درخواست امضا کنندگان «نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین» عنوان‌شده است. بااین‌حال، تلویزیون ملی ایسلند اعلام کرد: این کشور به‌رغم درخواست انجام‌شده در مسابقات موسیقی یوروویژن شرکت خواهد کرد.

مایکل مک دانچا، شهردار دوبلین، در گفت‌وگو با خبرگزاری دوبلین لایو گفت که از تحریم میزبانی اسرائیل از سوی مردم ایرلند حمایت می‌کند. وی افزود: «من از این تصمیم حمایت می‌کنیم، فکر نمی‌کنیم لزومی داشته باشد که ما [در این رویداد] نماینده‌ای داشته باشیم.»

«حزب چپ‌» سوئد، لیبرال دموکرات‌های انگلستان و تعدادی از اعضای حزب کارگر بریتانیا نیز از کشورهای خود خواسته‌اند تا برگزاری این مسابقات را در فلسطین اشغالی تحریم کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها