کد خبر: 190892
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۸:۰۰
| |

نماینده مسجد سلیمان در مجلس:

نفت هیچ سودی برای مسجدسلیمان نداشت

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول 110سال گذشته و از زمان کشف اولین حلقه چاه نفت در این شهرستان تاکنون، نفت هیچ سودی برای مسجدسلیمان نداشته و به وظایف خود عمل نکرده است. نفت تا توانسته از ظرفیت مسجدسلیمان استفاده کرده اما هیچ توجهی به رفاه و آسایش مردم نداشته است.

نفت هیچ سودی برای مسجدسلیمان نداشت
کد خبر: 190892
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی عسگر ظاهری در گفت‌وگویی، با اشاره به گذشت 110سال از کشف اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان اظهار کرد: پس از 110 سال بهره‌برداری نفت از مسجدسلیمان، در بحث صنایع پایین دستی صنعت نفت نسبت به مسجدسلیمان کم‌توجهی‌هایی شده و به دلیل نبود این صنایع زمینه برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان مهیا نشده است.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر با تلاش و همت مجموعه مدیران استان کارهایی در مسجدسلیمان آغاز شده است. در این زمینه نفت، توجه خوبی به حوزه راهسازی، راه روستایی، مدارس، مساجد، فضاهای ورزشی و... داشته است و امیدواریم باید یک برنامه زمانبندی شده بتوانیم سهم خوبی را از خدمات اجتماعی نفت دریافت کنیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای بیکاری در مسجدسلیمان تصریح کرد: در زمانی در مسجدسلیمان 560 حلقه چاه نفت وجود داشت اما اکنون از حدود 40 حلقه چاه در این شهرستان بهره‌برداری انجام می‌شود. به دلیل اینکه آن زمان به صنایع پایین دستی توجه نشد، امروز شاهد بحران بیکاری در شهرستان هستیم.

ظاهری با بیان این‌که خواست اولیه مردم مسجدسلیمان اشتغال است، گفت: دغدغه اساسی و اولیه همه مسئولان در شهرستان مسجدسلیمان بحث اشتغال جوانان است. در این زمینه باید مسئولان استان توجه بیشتری داشته باشند و با جذب سرمایه‌ها در مناطقی مانند مسجدسلیمان شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفت برای مسجدسلیمان سود داشت یا خیر؟ عنوان کرد: در طول 110 سال گذشته و از زمان کشف اولین حلقه چاه نفت در این شهرستان تا کنون نفت سودی برای مسجدسلیمان نداشته و به وظایف خود عمل نکرده است. نفت تا توانسته از ظرفیت مسجدسلیمان استفاده کرده اما هیچ توجهی به رفاه و آسایش مردم نداشته است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که رویکرد نسبت به مسجدسلیمان رویکردی خوب است، امیدواریم بتوانیم با انجام صحیح وظایف و مسئولیت‌ها شاهد حل برخی از مشکلات مردم در شهرستان مسجدسلیمان باشیم و آنچه که حق مردم است را به آن‌ها بازگردانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها