کد خبر: 192139
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

 سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

طرح مسائل اختلافی سیاسی در شب قدر فضای معنوی را از مردم می‌گیرد/ نباید جهت‌گیری در سخنرانی‌ها معطوف به مسائل سیاسی محل اختلاف باشد

 سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر طرح مباحث اخلاقی برای ایجاد معنویت در شب‌های قدر گفت: شاهد بودم در فضاهایی همچون مراسم شب قدر وقتی مسائل اختلافی سیاسی طرح شد که بوی جناحی داشت، زمینه آن حال عنابه و تضرع از مردم گرفته و رابطه مستمع با گوینده قطع شد.

طرح مسائل اختلافی سیاسی در شب قدر فضای معنوی را از مردم می‌گیرد/ نباید جهت‌گیری در سخنرانی‌ها معطوف به مسائل سیاسی محل اختلاف باشد
کد خبر: 192139
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد غروی در توصیه به وعاظ برای طرح مطالب در شب های قدر به خبرآنلاین گفت: شب های قدر زمان عبادت و بندگی است بنابراین حرمت و احترام خاصی دارد. بهترین مطالبی قابل طرح در این شب ها توجه دادن مردم به راه رضای خدا است یعنی اینکه از گناه و معصیت استغفار کنند و ادای واجبات و پرهیز از محرمات را محور کارهای خود قرار دهند.

وی شب قدر را بهترین زمان برای توبه خواند و افزود: راه آنکه انسان خودش را از آلودگی ها پاک کند، توبه است و اگر او بتواند شب قدر را درک کند، عجر و صوابش با هزار ماه عبادت مطابقت دارد بنابراین خیلی مهم است که از ظرفیت این شب استفاده شود. طبیعتا گویندگان و تریبون داران هم باید همه هدف شان این باشد که مردم را متوجه مسائل شرعی، اخلاقی، نماز، ادای واجبات و دوری از محرمات کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: البته می توان به مسائل روز نیز توجه کرد ولی این طور نباشد که غالب صحبت و جهت گیری اصلی سخنرانی معطوف به مسائل سیاسی محل اختلاف باشد چون در این صورت فضای معنوی مقداری به هم می ریزد در نتیجه باید سعی کرد اگر اشاره ای به مسائل سیاسی می شود به صورت بسیار حاشیه ای و گذرا باشد.

وی افزود: سخنران مراسم شب قدر باید تلاش خود را مصروف آن دارد که وحدت در بین اقشار مختلف جامعه گسترش پیدا کند و زمینه های رعایت مسائل اخلاقی در مسائل سیاسی مورد توجه قرار گیرد تا همه توجه به خدا پیدا کنند و خود را از آلودگی های مختلفی که درگیرش هستند، پاک کنند.

این استاد حوزه تأکید کرد: قالب و موضوع اصلی صحبت های گویندگان و سخنرانان مراسم های شب های قدر باید بیشتر معطوف به اهمیت عمل به واجبات و ادای وظایف دینی و اجتماعی باشد. البته یک وظیفه هم سیاسی است اما به عنوان یک موضوع از ده ها و صدها موضوع دیگر باید به گونه ای طرح شود که فضای معنوی جلسه به سوی دیگر کشیده نشود چون در این صورت فضای معنوی از مردم گرفته می شود.

غروی با بیان اینکه گویندگان باید از ظرفیت این شب ها در جهت تقویت وحدت و اخلاقمداری در جامعه استفاده کنند، یادآور شد: من خودم شاهد بودم در چنین فضاهایی وقتی مسائل اختلافی سیاسی طرح شد که بوی جناحی داشت، زمینه آن حال انابه و تضرع از مردم گرفته و رابطه مستمع با گوینده قطع شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها