کمبود 350 لیتر آب شرب در ثانیه؛ زاهدانی‌ها صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 350 لیتر در ثانیه در شبکه آب شیرین زاهدان کمبود داریم که اگر هر کدام از شهروندان زاهدانی روزانه 30 لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند این کمبود جبران می‌شود.

کمبود 350 لیتر آب شرب در ثانیه؛ زاهدانی‌ها صرفه‌جویی کنند
کد خبر: 193229
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن میرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر 83 درصد از مشترکین زاهدان از آب شیرین بهره‌مند هستند که این میزان 24 هزار مشترک را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در استانی زندگی می‌کنیم که قطع آب به شکل مطلق تبعات منفی دارد خاطرنشان کرد: ما در استانی زندگی می کنیم که با کمبود آب عجین شده و شرایط نشان می‌دهد این امر رو به بهبود نیست به همین دلیل باید در شرایط بهینه تری توزیع آب را انجام دهیم.

او گفت: 16 شهرستان در سیستان و بلوچستان در بحرانی‌ترین شرایط آبی هستند ابه همین دلیل بهتر است از ذخیره سازی بی مورد آب پرهیز شود چون با این کار نوع مصرف مضاعف می‌شود.

میرادی افزود: در حوزه سیستان شهرهای زهک، هامون، نیمروز، زابل و بنجار آب پایدار با کیفیت خوب دارند و می‌توان گفت در هیچ کدام از شهرهای حوزه سیستان تنش آبی نداریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آبرسانی به شهر خاش از سد کارواندر با پیشرفت 14 درصدی در حال انجام است، گفت: برآورد اجرای این پروژه 220 میلیارد تومان است که از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات که در بخش استانی گرفته می‌شود برای اصلاح و توسعه شبکه شهری و ایجاد مخازن صرف می‌شود افزود: زمانی که روستاها تبدیل به شهر می شود به مجموعه آب و فاضلاب شهری اضافه می‌شود که تعداد شهرهای تحت پوشش آب و فاضلاب استان به 43 شهر رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: در سه شهر زابل، زاهدان و چابهار تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری است و 48 هزار مشترک فاضلاب داریم که عمده آن‌ها در شهرستان‌های زابل و زاهدان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد فاضلاب‌ها را آب تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: فاضلاب‌ها قابلیت باز چرخانی دارند و می توان گفت تصفیه خانه زاهدان پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌ها است.

میرادی بیان کرد: خروجی پساب تصفیه خانه زاهدان از لحاظ فنی در حد آب شرب است چون هیچ آینده ای ندارد و از این آب در فضای سبز شهری زاهدان و سفره آب زیرزمینی استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها