احمد مهدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور:

25 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشور مهاجران دیگر کشورها هستند

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: نگاه کشورهای پیشرفته به پناهندگانی که جنگ و ظلم به آن‌ها تحمیل شده باعث شده و ناچار به مهاجرت شوند، نگاهی ظالمانه و سخت‌گیرانه است.

25 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشور مهاجران دیگر کشورها هستند
کد خبر: 194384
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مهدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پناهنده گفت: این روز برای ما دارای مفهومی عمیق، قدیمی و گسترده است.

او گفت: متاسفانه هر سال شرایط آوارگی و مهاجرت‌های اجباری در حال افزایش است و شاخص‌های سازمان ملل بر این تاکید دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با بیان اینکه ما با نامهربانی برخی از کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته نسبت به پناهندگان مواجه هستیم، عنوان کرد: اخبار نگران‌کننده‌ای از جداسازی خانواده‌ها و اجازه نیافتن برای حضوری حتی چندساعته در برخی از کشورها را می‌شنویم.

او گفت: بنابراین بسیار متاسفم که بگویم نگاه کشورهای پیشرفته به پناهندگانی که جنگ و ظلم به آن‌ها تحمیل شده باعث شده و ناچار به مهاجرت شوند، نگاهی ظالمانه و سخت‌گیرانه است.

محمدی‌فر افزود: امیدواریم شرایطی پیش آید که دنیا در صلح، آرامش و امنیت قرار بگیرد تا جهان بهتری را داشته باشیم و جمهوری اسلامی ایران همواره با نگاه آزادنه و دین‌مدارانه خود تلاش داشته که هرچه بیشتر به آوارگان خدمت رسانی کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به فرمان رهبری در خصوص حق تحصیل فرزندان مهاجرین در ایران گفت: ما در رابطه با مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند تمام تلاش خود را کردیم که پذیرای آن‌ها باشیم و امروز 102 هزار نفر از فرزندان مهاجران غیرقانونی در مدارس ثبت نام کردیم.

وی با اشاره به برخورداری 450 هزار نفر از فرزندان مهاجران در ایران از مزایای تحصیلی مانند یک دانش آموز ایرانی گفت: خدمات بیمه‌ای که در بسیاری کشورها برای مهاجران در نظر گرفته نمی‌شود، در ایران مانند سایر شهروندان مهاجران از بیمه سلامت برخوردار هستند.

محمدی‌فر تاکید کرد: تلاش می‌کنیم جامعه‌ای سالم برای پناهندگان فراهم آوریم تا آن‌ها امیدشان را از دست ندهند و پس از برقراری آرامش در کشورشان بتوانند به آن جا بازگردند و در آبادانی کشورمان سهیم باشند.

وی با اشاره به آمار تحصیل مهاجران در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: تا امروز 17 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های مخلتف مشغول تحصیل هستند و چیزی حدود 25 هزار نفر فارغ التحصیل که فرهیختگان علمی به حساب می‌آیند از کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشورها داریم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با انتقاد از سازمان‌های جهانی و کشورهای اروپایی به دلیل عدم مسئولیت‌پذیری گفت: ما بارها گفته‌ایم که موضوع پناهندگان همچون زنجیره‌ای است که تمام کشورها باید نسبت به آن متعهد باشند و به مسئولیت خود عمل کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها