کد خبر: 195297
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

دبیرکل ناتو:

آماده کمک به لیبی درباره بحران مهاجرت هستیم

دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف آماده کمک به حل مشکلات در لیبی است که با بحران مهاجرت روبروست اما هشدار داد که هیچ راه حل نظامی در این باره وجود ندارد.

آماده کمک به لیبی درباره بحران مهاجرت هستیم
کد خبر: 195297
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه لا ریپابلیکا گفت: ناتو آماده کمک به لیبی برای ساختن و احیای نهادهای امنیتی است.

وی ادامه داد: کارشناسان ناتو با مقام‌های لیبیایی برای بررسی چگونگی ارائه کمک‌های بهتر به آنها در تماس هستند. هرگونه پشتیبانی از سوی ایتالیا مورد استقبال قرار می‌گیرد اما این به دولت رم بستگی دارد.

لیبی از زمان کشته شدن معمر قذافی، رهبر سابق این کشور در سال 2011 و رقابت دولت با شبه نظامیان بر سر کنترل دولت، دچار بحران شده است.

این ناآرامی باعث شده تا هزاران تن از مردم لیبی برای دستیابی به زندگی بهتر به اروپا مهاجرت کنند و صدها تن از طریق مدیترانه این کار را انجام می‌دهند.

دولت جدید پوپولیست ایتالیا قول داده تا این ورود مهاجران را متوقف کند و کشتی‌های امداد و نجات بخش غیردولتی را از کمک رسانی به این مهاجران در دریا برحذر داشته است.

استولتنبرگ ادامه داد: راه حل نظامی در این باره وجود ندارد اما ناتو کمک می‌کند تا این بحران حل و فصل شود. استقرار نیروهای ناتو در دریای اژه کمکی به جلوگیری از قاچاق انسان و مهاجرت‌های غیرقانونی کرده است.

وی گفت که ناتو بیانیه‌ای مشترک را با دونالد تاسک، رئیس اتحادیه اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی برای این همکاری امضا کرده است. ایتالیا همچنان نقش بنیادی در آینده ناتو دارد و عضو مهمی برای ماست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها