کد خبر: 195618
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۷:۴۱:۰۰
| |

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ؛

ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور بر ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد تاکید کرد.

ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد کشور
کد خبر: 195618
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۷:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین محمد رضارستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در افتتاحیه شانزدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور هدف از برگزاری نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور را دست‌یابی به کار تیمی مشترک عنوان کرد و گفت: مناطق ما هرچند که به صورت جزیره‌ای بوده و از همدیگر جدا هستند، اما برای توسعه مناطق‌مان باید به کار‌های تیمی روی بیاوریم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های همدیگر استفاده بکنیم.

رستمی با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد اعلام کرد: باید یک تیم شویم و راجع به مسائل و مشکلات مشترک‌مان صحبت کنیم و در مناطق خود به دنبال اجرای آن‌ها باشیم.

وی درادامه گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مسائل اقتصادی، حوزه گردشگری است و هیچ ظرفیتی به این سرعت، چرخه اشتغال و اقتصاد کشور را تغییر نمی‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بازنگری سیاست‌های کلی و جزئی از دیگر اهداف مهم این نشست به شمار می‌آید. معاونت‌های فرهنگی مناطق باید بتوانند درآمدزا باشند و در 4ردیف درآمدی تعریف‌شده، ایفای نقش کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: وقتی لفظ منطقه آزاد به یک مکان اضافه می‌شود، باید آن مکان تبدیل به مقصد گردشگری، سرمایه‌گذاری، آموزشی و زندگی شود. این یک هدف است و توجه به این هدف ما را به حرکت وا می‌دارد.

رستمی افزود: لازم است که برای هرگردشگری که به مناطق آزاد ما سفر می‌کند، یک زنجیره ارزش تعریف کنیم. اینگونه نباشد که یک گردشگر صرفا چندساعت برای خرید یا تفریح بیاید و برود؛ گردشگر یک تعریف جهانی دارد و ما باید بکوشیم برای دقیقه به دقیقه گردشگران برنامه داشته باشیم.

وی همچنین از تغییر عنوان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد به معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق خبر داد و اضافه کرد: این معاونت از این پس باید وظایف محوله خود را به شکلی گسترده‌تر در محوریت‌های تعریف‌شده انجام دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد کشور تشریح کرد: متاسفانه در مناطق آزاد ما بسته عمل شده است و هراز گاهی از ورود گروه‌های جدید خودداری شده است درحالی که این محدود عمل کردن، یک ضعف است.

وی مهم‌ترین سرمایه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد را گردشگران و مشارکت‌های بین منطقه‌ای دانست و افزود: تبدیل شدن به یک مقصد از جنبه‌های مختلف، تنها با برندینگ امکان‌پذیر است و این در جهان یک اصل تلقی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها