شرکت کردن مسئولان حکومتی انگلیس در مانوری «بی‌سابقه» جهت آمادگی برای مرگ ملکه

یک نشریه انگلیسی گزارش کرد که اخیرا وزرای دولت و مسئولان نهادهای حکومتی بریتانیا در یک مانور محرمانه ویژه آمادگی برای اعلام مرگ ملکه الیزابت شرکت کرده‌اند.

شرکت کردن مسئولان حکومتی انگلیس در مانوری «بی‌سابقه» جهت آمادگی برای مرگ ملکه
کد خبر: 216618
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه ساندی تایمز انگلیس در گزارش خود درباره این مانور نوشته که ابعاد آن "بی‌سابقه" بوده است.

این روزنامه گزارش کرده که نشستی در روز پنجشنبه گذشته در این خصوص تحت ریاست دیوید لیدینگتون، معاون ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس و همچنین ساجد جاوید، وزیر کشور، آندریا لیدسان، رهبر مجلس اعیان انگلیس و دیوید ماندل، وزیر امور اسکاتلند برگزار شد.

این مانور در همان اتاق دفتر کابینه که در آن نشست کمیته بزرگ اضطراری برگزار می‌شود، انجام شده و حضور دستیاران سیاسی در آن ممنوع شده تا جلوی هرگونه افشای اطلاعات آن گرفته شود.

برنامه‌های تدارکاتی برای مرگ ملکه الیزابت 92 ساله مدت‌ها پیش در نظر گرفته شده و از آن با اسم رمز "پل لندن" یاد می‌شود.

با این حال طبق این گزارش ابعاد مانوری که در این خصوص اخیرا برگزار شد و در آن وزرا حضور پیدا کردند با لفظ "بی‌سابقه" توصیف شده است.

یک منبع در دولت انگلیس به ساندی تایمز گفت: این اولین بار است که وزیران مختلف در یک اتاق جمع شده‌اند. تا قبل از این صرفا چند مقام شرکت داشتند.

این مانور تحت عنوان مانور "کبوتر قلعه" متمرکز بر برنامه‌های روز بعد از مرگ ملکه انگلیس مشهور به روز "D+1" بوده و گزارش شده که برای این مناسبت 10 روز عزای عمومی درنظر گرفته شده است.

همچنین برنامه ریزی شده که 600 عضو نهاد موسوم به "شورای خصوصی" در کاخ باکینگهام اجتماع کنند تا فرایند به تخت نشستن پادشاه جدید را به جریان بیندازند.

در سلسله مراتب تاج و تخت انگلیس شاهزاده چارلز به عنوان مسن‌ترین پسر ملکه جانشین ارشد او محسوب می‌شود و نفر دوم نیز ویلیام است که بعد از مرگ چارلز می‌تواند جانشین شود.

در عین حال بعد از مرگ ملکه انگلیس تصویر پادشاه جدید این کشور روی واحد پول رسمی درج شده و توزیع خواهد شد.

این مانور در همان روزی اتفاق افتاد که ملکه انگلیس حضورش را در کلیسای بزرگ سنت پاول لغو کرد که کاخ سلطنتی انگلیس در بیانیه‌ای گفت: علت آن این بوده که ملکه "ناخوش احوال" بوده است.

نشریه ساندی تایمز گزارش کرد که علت برگزاری مانور کبوتر قلعه نگرانی ویژه درباره مرگ وی نبوده است.

65 سال است که ملکه الیزابت تاج و تخت انگلیس را در دست دارد و به پرسابقه‌ترین پادشاه در تاریخ انگلیس تبدیل شده است.

روزنامه گاردین ماه مارس گذشته فاش کرده بود، هنگامی که ملکه انگلیس فوت کند نخست وزیر این کشور مطلع خواهد شد و کارمندان دولت از خطوط امنی برای اعلام پیام مربوط به این رخداد با جمله رمزی "پل لندن سقوط کرد" استفاده می‌کند.

با این حال از آنجا که این اسم رمز افشا شد اکنون اسم رمز جدیدی برای این منظور احتمالا تعیین شده است.

در عین حال کشورهایی که هنوز ملکه انگلیس به عنوان رهبر آن قلمداد می‌شود نظیر استرالیا و باهاماس از این موضوع مطلع خواهند شد و بعد از آن نیز 36 کشور به اصطلاح "هم سود" که ملکه انگلیس به نوعی رئیس نمادین آنها است،‌ مطلع می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها