حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

اروپایی‌ها جلسات خود را درباره حفظ برجام با ایران خوب آغاز کرده‌اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها تنها ناشی از تعارفات با آمریکایی‌ها و ملاحظات شرکت‌هایشان باشد، مورد تایید ما نخواهد بود.

اروپایی‌ها جلسات خود را درباره حفظ برجام با ایران خوب آغاز کرده‌اند
کد خبر: 216642
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای حفظ برجام، گفت: اگر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها بخش جدی از دغدغه‌های ما را برطرف کند از آن استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر این بسته تنها کلیات ناشی از تعارفات اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها و ملاحظات شرکت‌هایشان را دربر بگیرد، مورد تایید ما نخواهد بود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو تأکید کرد: امیدواریم این بسته پیشنهادی بیشتر به سمت حل مشکلات ایران باشد و اگر در جهت حل مشکلات شرکت‌های اروپایی و آمریکایی تدوین شود و منافع ایران را در درجه سوم خود قرار دهد، تأثیری در حفظ برجام نخواهد داشت.

فلاحت‌پیشه با تأکید براینکه امکان منطقه‌ای، قانونی و حقوقی بین‌المللی برای اروپایی‌ها وجود دارد، تا از سیاست ضدتحریمی ایران حمایت کنند، گفت: این موضوع تنها نیاز به عزم و اراده سیاسی اروپایی‌ها دارد که امیدواریم سکوت چند هفته اخیر بدین معنا نباشد که آنها تنها یکسری کلیات را جمع‌آوری و به ما ارائه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اروپایی‌ها جلسات خود را درباره حفظ برجام با ایران خوب آغاز کرده‌اند و اکنون کارشناسان 28 کشور به صورت جدی وارد این موضوع شده‌اند.

وی همچنین در واکنش به اظهارنظر رئیس کمیته هسته‌ای مجلس درباره آنکه با وجود خروج آمریکا از برجام دیگر نیازی به ارائه گزارش 6 ماهه اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی به صحن علنی نیست، گفت: براساس قانون ما مکلفیم گزارش‌های 3 ماهه وزارت امور خارجه را بررسی و به صورت 6 ماهه به صحن مجلس ارائه کنیم لذا ما همچنان این کار را ادامه خواهیم داد.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صورت نیاز هم از مراکز هسته‌ای بازدید خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها