قاسم میرزایی‌نکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ‌ مسئولی با چهره‌های سیاسی هم‌اندیشی نکرده است؛ از باهنر گرفته تا بهزاد نبوی/ باید به مردم آزادی‌های سیاسی داد/ نگذاریم مطالبات مردم روی هم تلنبار شده و از یک جا بیرون بزند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: باید به مردم آزادی‌های سیاسی بدهیم و هر چه زودتر این کار را انجام دهیم بهتر از این است که آن را به تاخیر بیاندازیم. مطمئنا اگر این آزادی‌ها تحت حقوق شهروندی به شهروندان داده نشود تلمبار و فشرده می‌شود و یک جای دیگر بیرون می‌زند.

هیچ‌ مسئولی با چهره‌های سیاسی هم‌اندیشی نکرده است؛ از باهنر گرفته تا بهزاد نبوی/ باید به مردم آزادی‌های سیاسی داد/ نگذاریم مطالبات مردم روی هم تلنبار شده و از یک جا بیرون بزند
کد خبر: 216914
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید با تاکید بر دادن آزادی‌های سیاسی به مردم، گفت: دادن آزادی‌های سیاسی و حقوق شهروندی موضوعی نیست که زمان‌بردار باشد و اگر ما قبلا این کارها را کرده بودیم در حال حاضر نتیجه آن را گرفته بودیم.

او در گفت‌وگو با «اعتماد آنلاین» ، با بیان اینکه باید به مردم آزادی‌های سیاسی بدهیم،‌ گفت: مطمئنا اگر این آزادی‌ها تحت حقوق شهروندی به شهروندان داده نشود تلنبار و فشرده می‌شود و یک جای دیگر بیرون می‌زند. دادن آزادی‌های سیاسی و حقوق شهروندی اقدامی است که باید همیشه مدنظر قرار بگیرد و ارتباطی به شرایط کنونی کشور ندارد.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر شرایط سخت شده و در این شرایط نیازمند هماهنگی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم. اگر مسئولان در این سه بعد به یک جمع‌بندی برسند قطعا مسیر درستی را انتخاب خواهند کرد. گروه‌ها، احزاب، سه قوه و سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور باید دست به دست هم دهند و به واقع تحلیل داشته باشند که اوضاع کشور به چه سمتی می‌رود.

میرزایی نیکو گفت: جنگ بدی آغاز شده است، آمریکایی‌ها می‌گویند تیرماه کشور فلان خواهد شد و به دنبال خواسته‌هایی برای خودشان در کشور ما می‌گردند و نباید باری به هر جهت بود. باید بنشینیم و به هیاتی که رهبر انقلاب تشکیل داده که متشکل از سران قوا ومعاونان آنها است، کمک کنیم. مجلس به این هیات خوراک بدهد، قوه قضاییه کمک کند و قوه مجریه تغییر و تحول بدهد. علاوه بر این دولت با مردم صحبت کند.

او ادامه داد: قبل از اینکه سران با یکدیگر صحبت کنند باید با مردم صحبت کنند. در شرایطی که در یک نظرسنجی در خصوص برد ایران در مقابل پرتغال 9 میلیون نفر شرکت می‌کنند به همین شکل می‌توان سه سوال مطرح کرد تا مردم نظر بدهند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر لزوم جلب اعتماد مردم، گفت: راه جلب اعتماد مردم صحبت کردن با آنها است. مردم نماینده دارند اما چه کسی با ما حرف زده است؟ مردم یکسری گروهها و احزاب دارند. همچنین افراد مرجعی دارند اما چه کسی با این افراد صحبت کرده است؟ از باهنر گرفته تا بهزاد نبوی یعنی از چپ چپ تا راست راست صحبت نشده است. نمایندگان، افراد مرجع و گروه‌ها همگی مردم هستند. اگر بتوانیم با مردم جلو برویم اعتماد آنها جلب می شود. مردم دلشان نمی‌خواهد که حکومت از هم پاشیده و سرنگونی و هرج و مرج ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها