حضور پرشور علاقه مندان به هنر در اختتامیه جشنواره ام اس

کلیپ «یادگار سرو» درباره بیماران مبتلا به ام اس، با شعری از هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی کیوان ساکت و صدای وحید تاج در اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن ام‌اس ایران رونمایی شد.

حضور پرشور علاقه مندان به هنر در اختتامیه جشنواره ام اس
کد خبر: 218827
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته، رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» با حضور پرشور علاقه مندان به هنر و چهره هاى فرهنگى، هنرى و اجتماعی و عوامل سازنده این کلیپ در تالار ایوان شمس انجام شد.

به گزارش اعتمادآنلاین- پخش این کلیپ، حسن ختام رویداد اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بیماری "ام اس"بود که بانى برگزارى آن انجمن «ام اس ایران» است.

کارگردان «یادگارسرو» با تلفیق اجراى پرفورمنس هنرى و آهنگسازی و اجرای اساتید به نام حوزه موسیقی، تصویری ماندگار از مفهوم «ام اس» را برای مخاطبان امروز رقم زده است.

ترانه زیبای هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی و نوازندگی متفاوت کیوان ساکت و خوانش و اجرای پرفراز و فرود وحید تاج، تاثیر گذاری این ویدیو کلیپ را دو چندان کرده است.

عوامل سازنده این اثر؛ وحید تاج( خواننده اثر)، کیوان ساکت( آهنگساز) مهمان این برنامه بودند و براى جمعیت حاضر در سالن قطعاتی تاثیرگذار را اجرا کردند که استقبال و تشویق حضار را به دنبال داشت.

حسین کاکاوند(تهیه کننده)، مازیار رضاخانى(کارگردان)، علی تبریزی(فیلمبردار و تدوینگر)، لادن قناد(کارگردان پرفورمنس) از عوامل سازنده این کلیپ هستند که سال ها دغدغه این ام‌اس را داشته اند و حضورشان به همراه بازیگران و عوامل فنی کلیپ روى سن با تشویق حضار روبرو شد. انجمن ام اس ایران، به عوامل سازنده این کلیپ به رسم یادبود، تندیس این انجمن را اهدا کرد.

از جمله چهره هاى اجتماعى و سیاسى حاضر در این مراسم محمد هادى ایازی(معاون اجتماعی وزیر بهداشت)، علیرضا تابش(مدیرعامل بنیاد فارابی)، سمانه زمانی(مدیر کل سلامت شهرداری تهران) و دکتر محمدعلی صحرائیان(نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران) بودند.

در این مراسم، پس از صحبت هاى سید جواد یحیوی(مجرى مراسم) درباره ماهیت جشنواره و پخش ویدیویى درباره مشکلات مبتلایان به ام اس، دکتر محمدعلی صحراییان نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام‌اس و محمد هادى ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت و حسین کاکاوند(مدیراجرایی برنامه های روزجهانی ام اس و تهیه کننده کلیپ یادگارسرو) درباره هدف از برگزارى این جشنواره و تاثیر آن بر جامعه، صحبت کردند.

حسین کاکاوند، تهیه کننده اثر با اشاره به این که تصویر مخاطب عام از بیمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات فیلم طلا و مس است گفت:"مبتلایان به ام اس زیادی در جامعه داریم که زندگی و ظاهری کاملا عادی مثل باقی مردم دارند، موضوع مهم این است که باید از این بیماران حمایت کنیم تا بیماری شان کنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد."

او ادامه داد: "با ساخت این کلیپ می خواستیم تصویر غلط مخاطبان را درباره بیمارى ام اس از بین ببریم. فعالیت‌های فرهنگی هنری انجمن ام‌اس، می خواهد با زبان، هنر و خلاقیت هنرمندان به جامعه بگوید که ام اس، فرد مبتلا را به دره نینداخته است؛ اما نگاه جامعه او را به دره ای می اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.

جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان "سمفونی لک لک ها" با هدف معرفی ایده های نو و آفرینش های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از 2 تیر ماه امسال تا 20 تیر در محل فرهنگستان هنر برپا بود.

هدف از برگزاری سالیانه این جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت ام‌اس است.

شعار امسال روز جهانى ام اس، "در کنار هم برابر ام اس" بوده است.

در تصاویر زیر حال و هوای این مراسم را می بینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها