کد خبر: 219341
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ما به دنبال استیضاح وزرا نیستیم/ تیم اقتصادی دولت از موازی‌کاری بپرهیزد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند و از موازی کاری بپرهیزد و در تصمیمات همدیگر دخالت نکند. به گفته او این تیم باید یک نقشه جامع اقتصادی داشته باشد و طبق آن حرکت کند.

ما به دنبال استیضاح وزرا نیستیم/ تیم اقتصادی دولت از موازی‌کاری بپرهیزد
کد خبر: 219341
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم زارع نماینده آباده، خرم بید و بوانات در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هدف مجلس ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت است. به‌واقع به این شکل نیست که وزیر اقتصادی مسبب شرایط کنونی باشد. اما باید هماهنگی در تیم اقتصادی دولت هم در تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌گذاری‌ها و هم در اجرا به‌ویژه در حوزه ارز و طلا ایجاد شود.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند، از موازی‌کاری بپرهیزد و در تصمیمات همدیگر دخالت نکنند. این تیم باید یک نقشه جامعه اقتصادی داشته باشند و طبق آن حرکت کند. در این راستا تصمیم نمایندگان این است که رئیس‌جمهور در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا رئیس‌جمهور به دنبال تغییر در تیم اقتصادی است، گفت: قطعاً دولت باید برنامه‌هایی برای ترمیم در تیم اقتصادی خود داشته باشد چراکه مسیری که دولت در حال حاضر می‌رود، خوب نیست.

زارع ادامه داد: ما به دنبال استیضاح وزرا نیستیم اما می‌خواهیم دولت با توجه به اختیارات خود تغییرات لازم را انجام دهد و در این گام مجلس هم در کنار دولت است. امروز در وضعیت خاصی قرار داریم و اینکه گناه را بر گردن دولت، مجلس و یا دیگر ارکان نظام بیندازیم فایده‌ای ندارد و باید با یک همراهی و همدلی این مسیر را طی کنیم تا فشار بر روی مردم کاهش پیدا کند.

او تأکید کرد: باید با اخلالگران نظام اقتصادی در عمل و نه حرف برخورد شود. در بحث ارز نظام بانکی کشور بهتر از صرافی‌ها می‌تواند مشکل را حل کند. چند صرافی هستند که حساب‌هایشان چند میلیارد تومانی است و اگر این ارز را به تولیدکنندگان خرد و متوسط می‌دادند شاهد این مشکلات نبودیم.

این نماینده مجلس گفت: انتظار است بانک مرکزی نظارتش را به خاطر مردم تقویت کند. نارضایتی‌ها باید از بین برود و به حرف مردم احترام گذاشته شود. آنچه جامعه نیاز دارد بهبود وضعیت معیشت و اشتغال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها