لزوم تجدیدنظر جدی در معافیت‌های مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور باتاکید بر لزوم تجدیدنظر جدی در وضعیت معافیت‌های مالیاتی کشور، از آمادگی این دستگاه برای برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک خبر داد.

لزوم تجدیدنظر جدی در معافیت‌های مالیاتی
کد خبر: 219594
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سید کامل تقوی نژاد در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مهمترین جهت گیری سازمان امور مالیاتی کشور در سال های اخیر، اعتمادآفرینی، مودی‎مداری، برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با فرار مالیاتی و تعامل حداکثری با مردم بوده، گفت: در سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور به این سمت که یک دستگاه محبوب باشد حرکت کرده و ماحصل اقدامات صورت گرفته آن بوده که امسال در خرداد و تیرماه شاهد بیشترین مشارکت مردم در پرداخت مالیات با کمترین تنش و مسئله ای بودیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کارآیی این دستگاه صرفا به وصول درآمدها محدود نمی شود، افزود: تسهیل خدمات رسانی به مردم و رضایت‌مندی آنان از مجموعه اقدامات این دستگاه، معیار مهمی برای کارآیی این دستگاه است.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته تقریبا 100 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد، گفت: امسال با مجموعه تحولات صورت گرفته در نظام مالیاتی و همچنین تشدید مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، شناسایی مودیان جدید و رسیدگی جدی به معوقات و مطالبات مالیاتی، قصد داریم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را محقق کنیم و البته در این مسیر، لازم است رعایت بخش های مختلف اقتصادی به ویژه تولید، صادرات و اشتغال را کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه بر انجام تجدید نظر جدی در خصوص وضعیت معافیت های مالیاتی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: معافیت بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی از مالیات، باعث شده نتوان متناسب با ظرفیت اقتصاد کشور، مالیات وصول کرد.

تقوی نژاد با اشاره به وضعیت برجام و فشارهای آمریکا بر اقتصاد ایران، گفت: در این شرایط حساس باید بیشترین حمایت از نظام مالیاتی صورت بگیرد و همه دستگاه ها و بخش های اقتصادی، یک‌پارچه و هم افزا عمل کنند.

وی همچنین از آمادگی این دستگاه برای برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک خبر داد و افزود: زیرساخت های این اقدام به طور کامل ایجاد شده و هر زمان که سازمان ثبت اسناد و املاک آمادگی خود را اعلام کند این فرایند به این سازمان برون سپاری خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها