کد خبر: 219621
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

بهروز بنیادی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ساز و کار تعامل با رئیس‌جمهور مشخص است/ همه ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست

عضو فراکسیون امید گفت: ممکن است گروه‌های زیادی بگویند ما در پیروزی روحانی نقش داشتیم و هرکدام به‌نوعی درخواست‌هایی را در بحث تعامل عنوان کنند اما زمانی که حزب و برنامه مشخص باشد و فرد پیروز از دل حزب بیرون آمده باشد، قاعدتاً خیلی راحت‌تر می‌توان به مردم پاسخگو باشد و انتظارات را مدیریت کرد.

ساز و کار تعامل با رئیس‌جمهور مشخص است/ همه ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست
کد خبر: 219621
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی نماینده کاشمر و عضو فراکسیون امید با اشاره به تعامل رئیس‌جمهور با نماینده‌ها، گفت: سازوکار ارتباط با رئیس‌جمهور و هیات دولت مشخص است. معاونان پارلمانی که در مجلس حضور دارند این وظیفه را بر دوش می‌کشند که نظرات نمایندگان و درخواست‌های آن‌ها را به وزرا و شخص رئیس‌جمهور منتقل کنند. بنابراین مسیر ارتباطی هست اما با توجه به برنامه‌های سنگین آقای رئیس‌جمهور، ممکن است ملاقات با ایشان در هرزمانی امکان‌پذیر نباشد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره تعامل رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان، ادامه داد: از ابتدا، تمامی گروه‌های اصلاح‌طلب می‌دانستند که آقای روحانی نیروی اصلاح‌طلب نبوده بلکه با توجه به همفکری، انتخاب شدند. تا جایی که سیاست‌های آقای روحانی با افکاری که در نگاه اصلاح‌طلب است، منطبق باشد، حمایت از ایشان ادامه دارد. بخش‌هایی هم که در شعارهای انتخاباتی مطرح شد و بعدازآن به حاشیه رفته قطعاً اصلاح‌طلبان در صورت لزوم انتقاد لازمه را به ایشان خواهند داشت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در مراحل تصویب بودجه، رأی اعتماد به وزرا و هر جا که لازم بوده اصلاح‌طلبان فارغ از حمایتشان از رئیس‌جمهور، با توجه به خواست مردم رفتار می‌کنند.

بنیادی گفت: بعضی از مسائل سیاست‌گذاری کلان کشور است که به‌صورت لایحه توسط هیات دولت ارائه می‌شود و بر روی آن بحث و بررسی صورت می‌گیرد. برخی از طرح‌های نمایندگان نیز با رایزنی با دولت پخت‌وپز و سپس به صحن وارد می‌شود. این اقدامات یک نوع ارتباط است. سه فراکسیون سیاسی مجلس همه به نسبت زمان‌بندی که توانستند به دست بیاوردند ملاقات مستقیم با شخص رئیس‌جمهور داشتند ضمن اینکه حتماً نباید دیدار مستقیمی داشته باشند.

او در خصوص درخواست دیدار کمیته رفع حصر با روحانی، ادامه داد: تا جایی که بنده در جریان هستم، دیدار اعضای کمیسیون رفع حصر با رئیس‌جمهور انجام‌نشده است. درگیری‌های شخص رئیس‌جمهور زیاد است کسانیکه مسئولیت کمیته رفع حصر را بر عهده‌دارند باید پیگیر باشند و قطعاً این زمان را می‌توانند برای دیدار فراهم کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم شکل‌گیری احزاب در کشور، تأکید کرد:‌ متأسفانه در کشور ما احزاب نقششان چشم‌گیر نیست و تنها در یک دوره مشخصی وارد انتخابات و بعدازآن محو می‌شوند. تا زمانی که احزاب قوی نداشته باشیم تعامل با بخش‌های مختلف حاکمیت به معنای واقعی مهیا نمی‌شود.

بنیادی گفت:‌ ممکن است گروه‌های زیادی بگویند ما در پیروزی روحانی نقش داشتیم و هرکدام به‌نوعی درخواست‌هایی را در بحث تعامل عنوان کنند اما زمانی که حزب و برنامه مشخص باشد و فرد پیروز از دل حزب بیرون آمده باشد، قاعدتاً خیلی راحت‌تر می‌توان به مردم پاسخگو باشد و انتظارات را مدیریت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها