کد خبر: 219860
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۲:۴۴:۰۰
| |

برادر یکی از جانباختگان حادثه هوایی تهران یاسوج

استانداری دستمزد کوهنوردان محلی حادثه هواپیمای یاسوج را پرداخت نمی‌کند

برادر یکی از جانباختگان حادثه هوایی تهران یاسوج گفته است که که نیروهای بومی و محلی در کمک رسانی و کشف و جمع آوری اجساد، کمک‌های بسیار زیادی کردند، اما گفته می شود که اکنون مسئولان از پرداخت دستمزد این نیروها، سر باز م‍ی‌زنند.

استانداری دستمزد کوهنوردان محلی حادثه هواپیمای یاسوج را پرداخت نمی‌کند
کد خبر: 219860
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۲:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وقتی هواپیمای پرواز تهران یاسوج شرکت آسمان در زمستان سال گذشته سقوط کرد، هوای کوه‌های دنا به قدری برفی و سرد بود که نیروهای امداد و نجات به تنهایی نتوانسته بود از عهده دسترسی به اجساد قربانیان بر بیایند. آنگونه که خانواده قربانیان خبر داده‌اند استانداری یاسوج در قراردادی با نیروهای محلی از آنها می‌خواهد با توجه به شناختشان از کوه‌های منطقه، در عملیات جستجو شرکت کنند. هر چند این اتفاق محقق شد و در نهایت نیروهای امدادی با کمک کوهنوردان بومی توانستند کار انتقال اجساد را سرعت ببخشند اما گفته می‌شود استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت دستمزد آنها تعلل می‌کند.

قاسم جعفریان برادر یکی از جان‌باختگان سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج، گفت: پنج ماه پیش هواپیمای پرواز تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا سقوط کرد و 66 تن از هموطنان عزیز کشورمان در آن حادثه از بین رفتند، اما آن‌چیزی که بیشتر از خود حادثه خانواده‌های جانباختگان را در این مدت عذاب می‌داد رها شدن پیکرهای قطعه قطعه جان‌باختگان بود که در اثر عدم واکنش سریع و به موقع مدیریت بحران کشور و دستگاه‌های مرتبط، نزدیک به سه ماه زیر انبوهی از برف رها شده بودند، با اینهمه در همان شرایط نیروهای محلی و بومی به کمک مدیریت بحران آمدند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.

جعفریان افزود: درست زمانی که متولیان امداد و نجات در جستجو و انتقال پیکرها خسته و گیج شده بودند، کمک‌های مردمی به سرعت وارد صحنه شدند و چیزی حدود یک ماه در کوه‌های یخ‌زده و برفی کمک کردند تا پیکر قربانیان را به خانواده‌ها بازگردانند. نیروهای محلی در سرمای طاقت‌فرسا کار خودشان را انجام داده‌اند و امروز نوبت مسئولان است که طبق قرارداد دستمزد آنها را پرداخت کنند.

به گفته وی، سازمان مدیریت بحران و استانداری برای جستجوی اجساد جان‌باختگان صحبت پرداخت 4 میلیارد تومان را کرده‌اند اما در پرداخت 200 میلیون تومان دستمزد نیروهای محلی که یک ماه در کوه بوده‌اند، تعلل و کم‌کاری می‌کنند.

منبع: رویداد24

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها