کد خبر: 220999
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

آموزش جوامع بومی در حفاظت از گونه‌های جانوری موثر است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست گیلان، گفت: آموزش جوامع بومی در حفط و افزایش جمعیت گونه‌های جانوری استان موثر است.

آموزش جوامع بومی در حفاظت از گونه‌های جانوری موثر است
کد خبر: 220999
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین علی‌نژاد در خصوص مرگ خرس ماسالی که چند روز گذشته در حاشیه جاده ییلاقی منطقه اولسبلانگاه پیدا شده بود، گفت: این حیوان بر اثر اصابت گلوله تفنگ شکاری تلف شده بود. دو فرد مشکوک به شکار این خرس دستگیر شده‌اند و پرونده‌شان در مقامات قضایی در درست بررسی است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه آمار دقیقی از جمعیت خرس در گیلان نداریم، ادامه داد: وضعیت خرس‌ها و دیگر گوشتخواران با دوربین‌ها در جنگل و دیگر زیستگاههای استان همواره رصد می‌شوند. حفظ زیستگاههای گونه های جانوری در استان بسیار مهم است که متاسفانه عواملی چون برداشت‌ چوب از جنگل، ورود انسان به جنگل، ویلاسازی‌ها و... منجر به کوچک شدن و تهدید این زستگاه ها شده اند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست استان گیلان، خاطرنشان‌کرد: لازم است حفاظت از محیط زیست با مشارکت مردم همگام باشد تا بتوانیم از گونه‌های گیاهی و جانوری استان حفاظت بیشتری به عمل بیاوریم. آموزش جوامع بومی در حفاظت از اکوسیستم منطقه می‌تواند در حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی مناطق بسیار موثر باشد.

علی‌نژاد گفت: کاهش هر گونه جانوری و یا گیاهی در استان بر زنجیره اکوسیستمی طبیعت گیلان تاثیر می گذارد و کاهش هر گونه منجر به افزایش بیش از حد گونه دیگر می‌شود و این اصلا برای محیط زیست استانمان خوب نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها