محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

ورود مجلس به FATF دهان کجی به ارکان نظام است

محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: راه‌اندازی دوباره بحث FATF در مجلس یک دهان کجی به ارکان نظام و ساختارشکنانه است.

ورود مجلس به FATF دهان کجی به ارکان نظام است
کد خبر: 221671
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمدجواد ابطحی ، با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد FATF گفت: با ورود شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و بالاتر از آن فرمایش مقام معظم رهبری و فتوای مراجعی همچون آیت‌الله مکارم شیرازی درباره پیوستن به FATF ، راه اندازی مجدد این بحث در مجلس یک دهان کجی به ارکان نظام است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس قسم یاد کردند تا پاسدار شرف و احکام اسلام و استقلال نظام باشند لذا اصرار برخی دوستان درباره بررسی این موضوع در مجلس و اینکه ما باید جدای نظر مراجع به آن وارد شویم به اعتقاد بنده یک ساختارشکنی است.

وی ادامه داد: ما لوایحی درباره پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم را در مجلس بررسی کردیم که تصویب آن مورد اصرار طرف غربی و برخی نمایندگان است وگرنه بحث پولشویی و مبارزه با تروریسم جزو قوانین داخلی کشورمان بوده و با آن مشکلی نداریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته FATF هم اصرار دارد که جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون بپوندد، که بعد بتواند در صورت عدم رعایت قوانین آن از نظر خودشان برای ما قطعنامه شورای امنیت صادر کرده و ذیل فصل 7 حمله نظامی هم به کشورمان انجام دهند.

ابطحی تصریح کرد: اصرار مجلس برخلاف نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان ساختارشکنی بوده و یک پارادوکس و دوگانگی را به نمایش می‌گذارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در بحث سپنتا عضو زرتشتی شورای شهر یزد اعلام کردند که مجمع تشخیص باید در این مورد اعلام نظر کند اما اینجا می‌گویند مجمع اعلام نظر نکند لذا این یک دوگانگی است.

وی بیان کرد: معتقدم مجلس نباید به این بحث ورود کند و ما هم تلاش می کنیم تا به هیچ عنوان در بحث بررسی FATF وارد نشویم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها