کد خبر: 222138
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

رئیس‌جمهور سابق ارمنستان دستگیر شد

دادگاهی در ارمنستان حکم بازداشت را برای رئیس جمهوری سابق این کشور به اتهام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری مربوط به یک دهه قبل صادر کرده است.

رئیس‌جمهور سابق ارمنستان دستگیر شد
کد خبر: 222138
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاهی در ایروان، پایتخت ارمنستان در جلسه خود حکم دستگیری رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق این کشور را صادر کرد تا این رئیس جمهوری سابق 63 ساله بازداشت شود.

کوچاریان به عنوان سیاستمدار حامی روسیه در سال‌های 1998 تا 2008 ریاست جمهوری ارمنستان را برعهده داشت. دوران فعالیت وی مرگبارترین تاریخ سیاسی پس از شوروی ارمنستان بوده است که بدترین آن حمله تروریستی به پارلمان این کشور در سال 1999 بود.

رئیس جمهوری سابق ارمنستان اتهامات مربوط به تقلب انتخاباتی به نفع متحد خودش "سرژ سرکیسیان" را رد کرده و آن را با انگیزه سیاسی دانسته است.

وی ادامه داد: من به زندان می‌روم و تا آخر می‌جنگم چون مطمئنم که در نهایت پیروز می‌شوم چون این پرونده کیفری علیه من نادرست است.

در صورتیکه جرم وی در ارتکاب تقلب انتخاباتی مربوط به 2008 محرز شود، رئیس جمهوری سابق ارمنستان با 15 سال حبس روبرو خواهد شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2008، حامیان کاندیدای شکست خورده "لوون تر-پتروسیان" در اعتراض به تقلب انتخاباتی به خیابان‌ها ریخته و درگیری میان آنها و پلیس ضد شورش آغاز شد که در جریان آن هشت معترض و دو افسر پلیس کشته شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها