واکنش علم‌الهدی به فساد آقازاده‌های مسئولان و روحانیون

اگر آقازاده‌ای فساد کرد باید با پدرش برخورد کرد/ در جامعه روحانیت هیچ فسادی وجود ندارد

امام جمعه مشهد در خصوص آقازاده‌های مسئولان و روحانیت در کشور گفت: هیچ پدری مسئول پسر مکلف خود نیست.

اگر آقازاده‌ای فساد کرد باید با پدرش برخورد کرد/ در جامعه روحانیت هیچ فسادی وجود ندارد
کد خبر: 222848
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: در جامعه روحانیت هیچ فسادی وجود ندارد و پاکترین جوامع بوده، اما اگر آقازاده‌ای سراغ دارید که فرزند یک روحانی بوده و فساد نیز کرده، آن آقازاده خودش مسئول است، مگر اینکه سنش نابالغ بوده باشد.

او ادامه داد: البته در صورتی این حرف درست است که این آقازاده از رانت پسر بودن استفاده کرده و فساد کرده باشد که در این صورت باید با پدر برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مرحوم آقابزرگ تهرانی بزرگ‌ترین روحانی نجف بوده و مردی بود که اولویت‌های زندگی خودش لنگ بود و چیزی در زندگی خودش نداشت و در عین حال هم بزرگ‌ترین کتاب شیعه را نوشته است، اما پسرش کمونیست و توده‌ای بود، بر همین اساس، این دلیلی بر فساد روحانیت نمی‌شود.

علم الهدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممانعت شما در برگزاری کنسرت در مشهد باعث نشده که این برنامه به شکل بدتری در شهرهای اطراف مشهد نظیر قوچان برگزار شود، عنوان کرد: اگر این گفته شما درست است که تمام شراب خوران دنیا گناهشان به عهده خدا بوده که در قرآن گفته شده شراب حرام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان درباره کارکرد شورای فرهنگ عمومی در حوزه اجرا در این استان، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در هر شهر مسئول جریان فرهنگی در آن شهر است و اگر مشکلاتی داشته که از عهده آن شورا برنیامده و نیاز به قدرت دارد می‌تواند در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود.

امام جمعه مشهد افزود: در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، امام جمعه و فرماندار و نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شهرستان‌ها شرکت می‌کنند و در آن جلسه گزارش کار ارائه می‌کنند و اگر مشکلی هم داشته باشند ما به آن‌ها کمک می‌کنیم که مشکل شان را حل کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها