لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رای نیاورد

نمایندگان مجلس با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مخالفت کردند.

لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رای نیاورد
کد خبر: 222940
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تفکیک وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار داشت. جمشید انصاری به عنوان نماینده دولت به ضرورت تصویب دو فوریت این لایحه اشاره کرد و در پایان از نمایندگان خواست که به دو فوریت این لایحه رای بدهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با این لایحه با بیان اینکه اکنون زمان بررسی به چنین موضوعاتی نیست، گفت: تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان بر بوده و هزینه های گزاف بر دوش کشور می گذارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون دولت باید برای مشکلات اقتصادی مردم گام بردارد، افزود: وزارتخانه ای که زمانی با استدلال های کارشناسی ادغام شده اکنون درخواست تفکیک آن داده می شود در حالی که چنین اقداماتی دوباره کاری است.

وی با بیان اینکه رفاه اجتماعی متعلق و وابسته به وزارت کار و تعاون است، تصریح کرد: این وزارتخانه از وظایف مشابه کارآفرینی برخوردار بوده و تفکیک آن ممکن نیست.

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی دولت و مرکز پژوهش ها تفکیک این وزارتخانه 2.5 تا 3 سال زمان نیاز دارد، گفت: شاید ساختمان های این وزارتخانه تفکیک شود اما تعیین تکلیف کارکنان آن زمان بر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط حساس اقتصادی کشور دولت باید به کارهای ضروری تر بپردازد.

در ادامه جهانبخش محبی نیا عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه بررسی دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با آن با تاکید بر اینکه فوریتی برای بررسی این لایحه وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی نارضایتی بیداد کرده و پیش داوری های مردم به علت عدم رفاه، بیکاری و گرانی خوش بینی ها را از آن ها سلب کرده است، لزومی به بررسی چنین لوایح بی اهمیتی نیست.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس دیگر جایگاه واقعی خود را ندارد، افزود: متاسفانه اقتصاد کشور در حال فروپاشی است از این رو باید بدانیم که رسیدگی به مسائل مهم کشور ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید مباحث بی اهمیت را با قید فوریت به مجلس تحمیل کند، تصریح کرد: در حال حاضر ارز به 11 هزار تومان رسیده و وضعیت اقتصادی کشور هر روز بدتر می شود بنابراین لزومی برای بررسی لوایحی در خصوص تفکیک وزارتخانه ها وجود ندارد.

محبی نیا ادامه داد: دولت باید فکری برای کاهش آمار بیکاری، اصلاح روابط بین الملل و توقف گرانی ها داشته باشد در غیر این صورت وضعیت از شرایط فعلی نیز بدتر خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان برای کمک به مردم باید از بررسی چنین لوایحی آن هم با قید دو فوریت بپرهیزند.

در نهایت نمایندگان مجلس با 128 رای مخالف، 88 رای موافق و 8 رای ممتنع با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مخالفت کردند. مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت بعد از اعلام آرا گفت این لایحه بدجوری رای نیاورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها