رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات اعلام کرد:

برخورد با دارندگان سایت‌های غیرمجاز به ناجا و دستگاه‌ امنیتی سپرده‌ شده است

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: برخورد با دارندگان سایت‌های غیرمجاز به نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی سپرده‌ شده و ما تنها وظیفه ساماندهی داریم.

برخورد با دارندگان سایت‌های غیرمجاز به ناجا و دستگاه‌ امنیتی سپرده‌ شده است
کد خبر: 223816
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد برای اعضای شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بنا دارد فرصت‌هایی که فضای مجازی می‌تواند برای ما در استان‌ها ایجاد کند در قالب آموزشی منتقل کند و در این شورا چون مسئولان اصلی شرکت دارند راه‌های استفاده از فرصت‌های موجود برای افزایش بهره‌وری نیز مطرح خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌ای که در وزارت دنبال می‌شود پروژه سما است که به دنبال فضا مجازی سالم بوده و از تمامی فعالان فضای مجازی خواسته شده تا در این زمینه همکاری کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد: کرد: بیش از 450 هزار موجودیت از سایت، کانال، صفحات رسمی و...‌ شناسایی‌شده و دارای یک کد انحصاری هستند که اجازه تعامل بین ما و دارندگان این بسترهای محتوایی را فراهم می‌کند و از مردم درخواست می‌شود اگر به یک آپ روبه‌رو شدند در قسمت بیشتر نظرات خود را بگویند تا رفته‌رفته از ما بسته آموزشی دریافت کنند که در افزایش سواد رسانه‌ای آن‌ها مؤثر باشد.

وی بیان کرد: نظرات آن‌ها برای ما اهمیت دارد و در این راستا نیز فرهنگ‌یارانی به‌صورت حرفه‌ای در حال دنبال‌کردن اهداف مربوط به این مسائل هستند.

موسویان بابیان اینکه در مأموریت‌های ما اقدام سلبی وجود ندارد تصریح کرد: برخورد با دارندگان سایت‌های غیرمجاز به نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی سپرده‌ شده و ما تنها وظیفه ساماندهی داریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: کسانی که از ساماندهی گریزان باشند نمی‌توانیم برای آن‌ها کاری کنیم اما در سامانه دادستانی ورود می‌کنیم تا برخورد صورت بگیرد و برای فیلترینگ آن‌ها توسط پلیس فتا اقدام شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها