کد خبر: 224134
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۳:۰۰
| |

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور اعلام کرد:

اختلاف20 هزارتومانی نرخ گوشت از دامداری تا مغازه‌/ قیمت حداکثر باید 43هزار تومان باشد

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله از درب دامداری تا مراکز عرضه 20 هزارتومان تفاوت دارد،گفت: قیمت این نوع گوشت برای مصرف کننده نهایتا باید حدود 43 هزارتومان باشد.

اختلاف20 هزارتومانی نرخ گوشت از دامداری تا مغازه‌/ قیمت حداکثر باید 43هزار تومان باشد
کد خبر: 224134
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید احمد مقدسی با بیان اینکه میانگین قیمت کشوری گوشت هرکیلوگرم گوساله زنده 15 هزارتومان است، اظهارداشت: درحالی که قیمت تمام شده تولید 17 هزار و 400 تومان است.

وی اضافه کرد: زمانی که گوساله کشتار می شود قیمت آن به حدود 30 هزار تومان می رسد و باید نرخ آن برای مصرف کنندگان با احتساب هزینه های جانبی نهایتا 42 تا 43 هزارتومان باشد اینکه درحال حاضر این نوع گوشت به قیمت بالای 60 هزارتومان به مردم عرضه می شود دلیلش مشخص نیست.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید نظارت و کنترل خود را در این زمینه افزایش دهند، گفت: قیمت دام زنده در سالجاری حدود 2 هزارتومان افزایش یافته و از کیلویی 13 تا 13 هزار و 500 تومان به 14 هزار و 500 تا 15 تومان رسیده است اما با این حال باز هم 20 هزارتومان اختلاف قیمت بین درب دامداری و مراکز عرضه وجود دارد که صحیح نیست.

جو 25 درصد گران شد

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازار نهاده های دامی نیز افزود: بازار نهاده ها تقریبا به آرامش رسیده اما قیمت جو طی دو الی سه هفته اخیر حدود 25 درصد افزایش یافته و از حدود 1060 تومان به 1300 تومان رسیده است.

وی گفت: با این حال ذرت و سویا نوسان قیمتی نداشته اند و هم اکنون قیمت هرکیلوگرم کنجاله سویا در بندر 2540 تومان و ذرت در بندر 1180 تومان است، دلیل این ثبات قیمتی اختصاص ارز 3800 تومانی به واردات نهاده های مذکور بوده که توانسته بازار را کنترل کند.

مقدسی همچنین درباره ادامه خرید توافقی شیرخام از سوی دولت با وجود افزایش رسمی نرخ این کالا، اضافه کرد: خرید توافقی همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است، اگر شیرمازاد در بازار وجود داشته باشد دولت همچنان خرید را ادامه خواهد داد و در صورتی که با مازاد محصول مواجه نباشیم این عملیات متوقف می شود.

وی با بیان اینکه مطالبات دامداران به روز پرداخت می شود، افزود: دامداران نسبت به قیمت 1570 تومانی که اعلام شده اعتراض دارند چرا که قیمت تمام شده تولید ما 1750 تومان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها