کد خبر: 224330
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

معاون آموزش و پرورش یزد اعلام کرد:

فرهنگ‌سازی و ترغیب‌سازی در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

معاون آموزش و پرورش یزد خواستار کمک سازمان‌های مسئول در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به آموزش و پرورش استان به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی شد.

فرهنگ‌سازی و ترغیب‌سازی در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی
کد خبر: 224330
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در راستای پیگیری مسائل پیرامون نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در استان در آستانه سال تحصیلی جدید و در تب و تاب بازار نوشت افزار، میزگردی با عنوان "نوشت افزار ایرانی اسلامی فرصت‌ها و چالش‌ها" با حضور فعالان و مسئولان مرتبط در محل دفتر تسنیم یزد برگزار شد.

محمدعلی سرداری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بود در این میزگرد از وظیفه فرهنگ‌سازی و ترغیب‌سازی در بین دانش‌آموزان استان در جهت عدم استفاده از نوشت‌افزارهای غربی و به دنبال آن استفاده از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی گفت و اظهار داشت: در این امر و با توجه به دغدغه‌ها و دستورهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جهت حمایت از کالای ایرانی و همچنین بحث نوشت‌افزار، اداره کل آموزش وپرورش استان با همکاری بخش اصناف و ارگان‌های مربوطه اقدام به تنظیم بخشنامه با این مضمون و ارسال به مراکز مربوطه جهت اجرا کرده است.

وی از برنامه‌های متعددی جهت معرفی برندها و کالاهای نوشت افزار ایرانی اسلامی جهت استفاده دانش‌آموزان از آنها با بازگشایی مدارس در اوایل مهرماه خبر داد و افزود: با تاکید به مدیران و معلمان مدارس سیاستهای فرهنگ‌سازی را بیشتر مورد پیگیری قرار می دهیم.

سرداری از هماهنگی با اتحادیه نوشت افزار استان، اصناف و مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی جهت تهیه و ارسال لیستی از برندهای نوشت افزار ایرانی اسلامی به مراکز تحت مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: معرفی این محصولات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان از مهمترین اقدامات ما است که در صورت اخذ مجوز از مراکز مربوطه همچون اصناف، برگزاری نمایشگاه هم جزو همین برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: درصورت برگزار نشدن نمایشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌های متعدد جهت معرفی نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، حضور فعالان نوشت افزار ایرانی اسلامی در مدارس و استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی تحت مدیریت معاونت پرورشی این اداره کل که بهره‌های زیادی به جهت حضور پرشور دانش‌آموزان از آن می‌توان داشت از دیگر برنامه‌های ما در این حوزه است.

سرداری با بیان اینکه در امر تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی هم می‌توان از ظرفیت و خلاقیت دانش‌آموزان استفاده کرد از آمادگی این اداره کل در این امر خبر داد و گفت: دانش‌آموزان به علت اینکه این حوزه، حوزه مختص آنهاست بهتر می‌توانند موجبات پیشرفت را فراهم کنند و با خلاقیت و ذهن باز خود در طراحی و ساخت، به متولیان این حوزه کمک برسانند.

سرداری در پایان میزگرد و پس از شنیدن دغدغه‌ها ومشکلات فعالان این حوزه به پاسخ و ارائه راه حل پرداخت وگفت: باید نگاه درستی به آموزش و پرورش داشت و او را یک ارگان تبلیغاتی ندانست.، در این حوزه تنها آموزش و پرورش دخیل نیست و مابقی ارگان‌ها هم وظیفه خود را درک کنند.

وی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش ساخت تفکر است و با توجه به ابزارهایی همچون معلمان که دردست دارد باید به این مهم دست پیدا کند و درونی‌سازی در مورد استفاده از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از جمله همین کارهاست.

سرداری از ممنوعیت تبلیغات موسسات انتفاعی در مدارس گفت و عقیده داشت چنین کارهایی باید به واسطه همکاری با سازمان‌های تبلیغاتی همچون شهرداری و اداره کل ارشاد صورت بگیرد.

معاونت فرهنگی وپرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان با تاکید مجدد به فعال‌سازی هر چه بیشتر ارگان‌های دخیل در این امر و هم‌افزایی بیشتر و با نقد از ارگان‌های و مجموعه‌های فرهنگی دولتی و غیردولتی سطح استان و انفعال در این حوزه، گفت: آموزش و پرورش تنهاست و سازمان‌های دیگر باید به کمک بیایند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها