کد خبر: 224496
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

دموکرات‌ها برای روی کارآوردن اولین فرماندار مسلمان در تاریخ آمریکا تلاش می‌کنند

برنی سندرز، کاندیدای ریاست جمهوری سابق از حزب دموکرات آمریکا به همراه یک نماینده زن جدید کنگره به نام الکساندریا اوکازیو کرتکز در اقدامی مشترک قصد دارند اولین فرماندار مسلمان را در تاریخ کشور آمریکا با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر، روی کار بیاورند.

دموکرات‌ها برای روی کارآوردن اولین فرماندار مسلمان در تاریخ آمریکا تلاش می‌کنند
کد خبر: 224496
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در حال حاضر در رقابت مقدماتی دموکرات‌ها برای انتخاب کاندیدایی از این حزب برای فرمانداری ایالت میشیگان سه نفر در حال رقابت هستند که یک نفر از آنها یک مسلمان به نام عبد السید 33 ساله است که یک پزشک است و اولین بار است که برای چنین سمتی کاندید می‌شود و رقیب اصلی او یک سناتور ایالتی به نام گرچن ویتمر است.

براساس گزارش‌ها السید فعلا از ویتمر عقب است اما آرای او به گونه‌ای است که هنوز یک تهدید جدی برای ویتمر می‌شود به ویژه آنکه حالا حمایت برنی سندرز از خود را نیز به دست آورده است.

همچنین حمایت اوکازیو کورتز نیز جایگاه او را بیشتر تقویت می‌کند.

اوکازیو کورتز خودش پیش از این شاهد بود که حمایت یک موج جدید از لیبرال‌های پیشرو در حزب دموکرات او را به یک پیروزی باور نکردنی در مقابل یک کاندیدای سطح بالای دموکرات دیگر برای کنگره رساند.

هرچند که تقریبا همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در رقابت‌های مقدماتی ویتمر از السید جلوتر است اما انتظار می‌رود که نتایج این نظرسنجی‌ها با رفتن برنی سندرز به ایالت میشیگان طی چند روز آینده دچار تغییر شود.

در صورتی که السید به عنوان کاندیدای نهایی دموکرات‌ها برای فرمانداری این ایالت انتخاب شود احتمال زیاد رقیب او از حزب جمهوری‌خواه بیل شوئت، دادستان کل این ایالت خواهد بود که مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.

گزارش شده که گروه‌های حامی برنی سندرز در رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری سال 2016 اکنون از السید حمایت می‌کنند.

بن افلک بازیگر مشهور هالیوود، نیز از وی حمایت کرده و کمک‌هایی را به کمپین او اهدا کرده است.

السید در کمپین انتخاباتی ابایی از تاکید بر مسلمان بودنش نداشته و به راحتی ماجرای مهاجرت پدرش از مصر به آمریکا را تعریف کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها