شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین

درباره برگزاری کنسرت‌های خیابانی نظری ندارم/ همین که بتوانم موسیقی و ارکستر سمفونیک ایران را در دنیا پیش ببرم کار بزرگی است

شهرداد روحانی گفت: «ارکستر سمفونیک تهران در سه شهر کازان، سن پترزبورگ و مسکو برنامه برگزار کرد. به استناد روس‌هایی که کار ارکستر سمفونیک تهران را دیدند اعتقاد داشتند که برنامه خوبی را برگزار کردیم.»

درباره برگزاری کنسرت‌های خیابانی نظری ندارم/ همین که بتوانم موسیقی و ارکستر سمفونیک ایران را در دنیا پیش ببرم کار بزرگی است
کد خبر: 224503
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرداد روحانی موزیسین سال‌های دور و نزدیک موسیقی ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری همراه ارکستر سمفونیک تهران است. او به همراه این گروه به تازگی در جام جهانی روسیه حضور پیدا کرد. ارکستر سمفونیک تهران قرار است که در اواخر مرداد در تالار وحدت برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

شهرداد روحانی درباره عملکرد ارکستر سمفونیک تهران به اعتمادآنلاین گفت: «عقیده دارم که هر کسی باید در تخصصی که دارد، فعالیت کند. توجه و اهمیت بخشیدن به جامعه مهم است. اما بالا بردن سطح کشور در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید امری مهم‌تر است. درباره برگزاری کنسرت در خیابان‌ها واقعا نظری ندارم. زیرا در این حوزه هیچ تخصصی ندارم.»

روحانی دامه داد: «همین که من بتوانم موسیقی علمی و سمفونیک ایران را در دنیا پیش ببرم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ام. ارکستر سمفونیک تهران روند پیشرفت خود را در حال طی کردن است. برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال پیش‌روی است. قرار است که در اواخر مرداد در تلار وحدت برنامه ویژه‌ای داشته باشیم. دو قطعه جدید برای اولین بار در ایران نواخته می‌شود. یکی از این قطعات را یک موزیسین نوجوان ایرانی خواهد نواخت که او 14 سال بیشتر ندارد. و نوازنده «هارد» است. قطعه دیگر ، قطعه پنجم بتهوون خواهد بود که یکی از مهمترین آثار کلاسیک دنیا است.»

روحانی درباره برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران در جام جهانی روسیه گفت: «ارکستر سمفونیک تهران در سه شهر کازان، سن پترزبورگ و مسکو برنامه برگزار کرد. به استناد روس‌هایی که کار ارکستر سمفونیک تهران را دیدند اعتقاد داشتند که برنامه خوبی را برگزار کردیم. یکی از آهنگسازان روس چند وقت پیش به من ایمیلی زدند و از حضور ارکستر سمفونیک تهران در آنجا تشکر کردند. بسیاری از کارشناسان موسیقی که در روسیه حضور داشتند از ارکستر ایران تعریف کردند. بسیاری قبل از سفر می‌گفتند که ارکستر سمفونیک ایران با چه تجربه‌ و توانی در روسیه حضور پیدا می کنند. اما قطعاتی را برگزار کردیم که آنجا باعث افتخار ایران شد. »

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها