کد خبر: 224728
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:

حمل و نقل ریلی و هوایی توسعه پیدا می کند

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی در این منطقه خبر داد.

حمل و نقل ریلی و هوایی توسعه پیدا می کند
کد خبر: 224728
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا سلیمانی مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با اصحاب رسانه، گفت: منطقه آزاد تجاری -صنعتی ماکو جوان ترین منطقه آزاد کشور است که عمر زیادی از آن نگذشته است اما در این فرصت کم توانسته در اکثر زیر ساخت های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی توسعه و پیشرفت کند.

وی ادامه داد:این منطقه آزاد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی ،نزدیکی به مرز بازرگان و همسایگی با کشورهای خارجی دروازه اتصال ایران به اروپا تلقی می شود که می توان با تدوین برنامه ریزی های درست تاثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و استان گذاشت.

این مقام مسئول با تاکید بر این که منطقه آزاد ماکو جوان ترین منطقه آزاد کشور است افزود:این منطقه در مرحله درس آموزی قرار دارد و در حال مطالعه، یادگیری و تعیین چشم انداز برای منطقه هستیم. همچنین خواستار برنامه ریزی منطقه‌ای برای اجرای طرح های منطقه آزاد ماکو هستیم تا بتوانیم خودمان مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه برنامه ریزی کنیم چراکه در بیشتر مواقع برنامه ریزی‌های انجام شده توسط مرکز بدون شناخت کامل از ظرفیت‌های منطقه تدوین می شوند که تاثیر چندانی در پیشرفت منطقه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور باید هوشمند باشند، گفت: در منطقه آزاد ماکو چند شهر در راستای این هدف هوشمندسازی می شوند که شهر بازرگان با توجه به موقعیت استراتژیک در مرکزیت قرار دارد. علاوه بر این، یکی دیگر از مولفه های مناطق آزاد سبز بودن و دارای محیط زیست بکر است و تالاب بورالان ماکو را سبز نگه خواهیم داشت تا بحران کم آبی تالاب های اصفهان و دریاچه ارومیه تجربه نشود.

وی با اشاره به فرودگاه منطقه آزاد ماکو بیان کرد: انجام پروازهای بین المللی این فرودگاه در کارگروه وزارت کشور در دست بررسی است و تلاش می شود که پروازهای این منطقه در دو نوبت صبح و عصر صورت گیرد. حمل و نقل ترکیبی یکی از مزایای مناطق آزاد است که خوشبختانه تمام زیر ساخت های حمل و نقل در ماکو فراهم شده و نیازمند سرمایه گذاری است.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه دولت دیگر توان سرمایه گذاری ندارد افزود:برای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو و اتمام پروژه‌های عمرانی و بهبود زیرساخت‌ها نیازمند ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بخش خصوصی هستیم. معافیت 20 ساله مالیاتی و همجواری با کشورها، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری تولیدی و صنعتی به وجود آورده است.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به ظرفیت های گردشگری و بوم گردی در این منطقه گفت:ماکو با داشتن طبیعت بکر و آثار تاریخی بی شمار یکی از مقاصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی است که باید از این ظرفیت نیز در راستای توسعه منطقه و برای اشتغال زایی ایجاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها