کد خبر: 224791
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

مدیر مجموعه انقلاب:

مسئولیت انفجار با ما نیست

مدیر مجموعه ورزشی انقلاب جزئیات تازه ای از اتفاقی که سه شنبه شب در آکادمی ملی المپیک رخ داد و منجر به فوت سه نفر شد را اعلام کرد.

مسئولیت انفجار با ما نیست
کد خبر: 224791
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| انفجار مهیب در محل موتورخانه و تاسیسات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، شامگاه سه شنبه (16 مرداد) منجر به آتش سوزی در این محل و جان باختن سه نفر از کارگران شد.

در همین رابطه مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب در اولین واکنش نسبت به آتش سوزی رخ داده با تاکید بر اینکه مسئولیت آکادمی ملی المپیک برعهده کمیته ملی المپیک است، گفت: با این حال پیگیر موضوع بوده و منتظر گزارش دقیق کارشناسی آتش نشانی در مورد علت وقوع حادثه هستیم.

وی همچنین اعلام کرد که با در نظر گرفتن احتمال دوباره آتش سوزی، شب گذشته ورزشکارانی که برای شرکت در بازی های آسیایی آماده می شوند و در خوابگاه آکادمی حضور داشتند، به محل دیگر منتقل شدند.

محمد لاله با بیان اینکه انفجار و آتش سوزی آکادمی ملی المپیک در ساعت 20:30 شامگاه سه شنبه رخ داد، گفت: این حادثه در بخشی از ساختمان آکادمی ملی المپیک (موتورخانه و تاسیسات) رخ داده که در مجموعه ورزشی انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: به محض اطلاع از این حادثه دلخراش که منجر به مرگ سه نفر از کارگران هم شد و با کمک نیروهای آتش نشانی و انتظامی پیگیر دلیل انفجار شدیم. ظاهرا در جریان تعمیراتی که در موتورخانه در حال انجام بوده است، انفجار رخ داده است.

این مقام مسئول در مجموعه ورزشی انقلاب بیان اینکه در گزارش اولیه اعلام شده، به نشت گاز اشاره شده است، تاکید کرد: البته هنوز نتیجه گزارشات کارشناسی و تحقیقات نهایی اعلام نشده است. منتظر هستیم این نتیجه در اختیارمان قرار بگیرد تا آن را اطلاع رسانی کنیم.

لاله با بیان اینکه محل حادثه آتش سوزی در آکادمی ملی المپیک در حال کنترل است و رفت و آمد به آن با کنترل انجام خواهد شد، به این پرسش که «با توجه به قرار داشتن خوابگاه برخی از ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی در محل آکادمی و احتمال اینکه آتش سوزی مجددا رخ دهد آیا این ورزشکاران همچنان در آکادمی حضور خواهند داشت؟»، گفت که خوابگاه آکادمی ملی المپیک فعلا از حضور ورزشکاران تخلیه شده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: به هر حال این احتمال وجود داشت که مجددا شاهد انفجار در آکادمی و محل حادثه دیشب باشیم، به همین دلیل شب گذشته ورزشکاران مستقر در خوابگاه آکادمی ملی المپیک این محل را ترک کرده و به محل های دیگر منتقل شدند. در واقع این اقدام انجام شد تا کنترل وضعیت آکادمی و پیگیری ها برای بررسی وقوع حادثه دقیق تر و بدون احتمال خطر انجام شود.

مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب همچنین یادآور شد: فکر می کنم با توجه به پیگیری هایی که تا به الان انجام شده و ادامه هم خواهد داشت، ورزشکاران بتوانند از امشب مجددا در خوابگاه آکادمی ملی المپیک مستقر شوند.

«افرادی که در حادثه آتش سوزی آکادمی ملی المپیک جان خود را از دست داده اند، با توجه به شدت انفجار، قابل شناسایی هستند؟»، شب گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه و اطلاع از مرگ سه نفر از کارگران، نمایندگان نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در محل حادثه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم برای تشخیص هویت اجساد انجام شد. خوشبختانه با وجود شدت حادثه، اجساد قابل شناسایی بودند. من وقوع این حادثه و مرگ این عزیزان را به خانواده محترم آنها تسلیت می گویم.

«پیگیری های مربوط به مرگ افراد کشته شده و مسائلی مربوط به بیمه آنها برعهده مجموعه ورزشی انقلاب، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و یا شرکت پیمانکار است؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: کارگرانی که در حادثه سه شنبه شب آکادمی ملی المپیک جان خود را از دست دادند جزو کارگران پیمانکار به حساب می آمدند و به همین دلیل شرکت پیمانکار مربوطه تمام مسئولیت های آن را برعهده خواهد گرفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئولیت آکادمی ملی المپیک به طور مستقیم بر عهده کمیته ملی المپیک است و مجموعه ورزشی انقلاب هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد، گفت: البته بخش هایی از آکادمی مثل همین موتورخانه و تاسیسات در داخل مجموعه ورزشی انقلاب قرار دارد اما به هر حال مسئولیت آکادمی و اتفاقات مربوط به آن به کمیته ملی المپیک مربوط می شود با این حال ما هم پیگیری ها و اقدامات لازم را خواهیم داشت. در رابطه با مجموعه ورزشی انقلاب هم اقدامات لازم در بخش های مختلف انجام خواهد شد تا از احتمال وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها