کد خبر: 225092
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۴:۲۶:۰۰
| |

نماینده سمنان در شورای عالی استانها:

اختلاف درآمدها باعث مهاجرت روستاییان شده است

نماینده سمنان در شورای عالی استانها گفت: اختلاف درآمد بین روستا و شهر باعث مهاجرت روستاییان شده است.

اختلاف درآمدها باعث مهاجرت روستاییان شده است
کد خبر: 225092
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا شاه‌حسینی نماینده سمنان در شورای عالی استانها در نطق خودش در این شورا، گفت: اثر مهاجرت به شهرها در کشورهای جهان سوم با نرخ بی سابقه ای جریان دارد. دلیل عمده آن را باید در عدم توجه به توسعه مناطق روستایی جستجو کرد.عدم توسعه متوازن، پایدار و کارشناسی شده در ارتباط منطقی و علمی با شهر از یک سو و رشد سریع جمعیت از سوی دیگر نتیجه حتمی چنین امری و عامل اصلی تضعیف رشد و توسعه روستاها است.

شاه‌حسینی ادامه داد: افزایپش بهره وری با تعداد فزاینده دهان های باز که محتاج غذا هستند خنثی می‌شود تا جایی که پیش از آن بشر از رویای پیروزی های عصر فضا به در آید با کاووس وحشتناک عصر غذا مواجه گشته است.اکنون ما با روستاهای زیادی در حوزه عملکردی خود روبرو هستیم که علیرغم داشتن همه امکاناتی که در بهترین نقاط است دست به مهاجرت زدند و آن معدود خانوارهای باقیمانده نیز در مراکز شهری دارای مسکن هستند.

نماینده سمنان در شورای عالی استانها تصریح کرد: این مهم بیانگر این واقعیت تلخ است که مساله مهاجرت از روستاها به شهر صرفا کمبود امکانات رفاهی نبوده و نیست بلکه اختلاف درآمد بین شهر و روستا و نیز اختلاف فاحش سرمایه گذاری در این دو به سیل مهاجرت ها دامن زده است. این موضوع از یک سو روستاها را از نیروهای مولد تهی کرده، از سوی دیگر شهرها نتوانستند این مهمانان ناخواسته را در بخش رسمی اقتصاد خود جای دهند و درگیر مشکلاتی همچون فشار بر منابع آب و انرژی، ترافیک، انواع آلودگی و نابهنجاری های اجتماعی شده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها