کد خبر: 225304
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۶:۰۹:۰۰
| |

رییس پلیس فتای استان مرکزی خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی یک خانم با استفاده از گوشی همسر خود

رییس پلیس فتا استان مرکزی گفت: خانمی که با استفاده از گوشی همسر خود به حساب‌های بانکی 194 کاربر دسترسی پیداکرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی یک خانم با استفاده از گوشی همسر خود
کد خبر: 225304
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۶:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگرد احسان آنقی رییس پلیس فتا استان مرکزی اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در اراک مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص گردید شاکی مدتی قبل، از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای فعال‌سازی رباتی به نام «همدم یاب»، مبلغی را به‌ صورت اینترنتی پرداخت کرده است که با بررسی‌های فنی مشخص شد متهم فردی ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار است که با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حین تحقیقات از متهم، همسر وی نیز به این پلیس مراجعه و با حالاتی کاملاً مضطرب پیگیر وضعیت پرونده شوهر خود می‌بود که با ایراد ظن نسبت به ایشان توسط افسر پرونده با کسب مجوز قضایی نسبت به تحقیقات مقدماتی از وی نیز اقدام که ایشان نیز بدواً از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌نمود و در نهایت با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته نامبرده لب به سخن گشوده و بیان داشته که کلیه اقدامات مجرمانه را از طریق گوشی همسر خود انجام داده است.

سرگرد آنقی افزود: متهمه در اظهارات خود بیان داشت در اواخر سال گذشته در یک گروه تلگرامی با فردی ناشناس آشنا شدم و به من پیشنهاد داد که به‌ راحتی با ساخت یک ربات به نام همدم یاب در شبکه اجتماعی تلگرام و تبلیغ آن به‌ راحتی می‌توانم بابت این تبلیغات با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به خرید شارژ تلفن همراه نموده و سپس این شارژها را به مبلغ پایین‌تری فروخته و به‌ راحتی مال‌اندوزی نمایم. من هم با ساخت این ربات و تبلیغ در شبکه اجتماعی تلگرام، نسبت به دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد، با این مبالغ اقدام به خرید شارژ و فروش آن باقیمت پایین‌تری می‌کردم.

رییس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمه از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 194 فقره کارت‌ بانکی را به سرقت برده و از حساب‌های بانکی آنان برداشت نموده است.

سرگرد آنقی در توصیه به شهروندان اظهار کرد: برای جلوگیری از موارد مشابه، نیاز است که هیچ‌گاه اقدام به دانلود نرم‌افزارها با عنوان‌های غیراخلاقی (صیغه یاب، همدم یاب، همسریابی) نکنند. به این دلیل که صد درصد نرم‌افزارها دروغ است و فقط برای سرقت اطلاعات حساب بانکی شما طراحی‌شده است.

رییس پلیس فتا استان مرکزی در ادامه افزود: کاربران حتما برای نصب هر گونه نرم افزار و اپلیکیشنی از سایت‌های معتبر اقدام نمایند و در زمان نصب دقت نمایند که این نرم افزار یا اپلیکیشن چه مجوزهای دسترسی را می خواهد. ضمنا حتما آنتی ویروس سیستم خود را به روز کنند.

سرگرد آنقی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس با ما در میان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها