افتتاح برنامه «نگاهی بر سینمای چین» در موزه سینما

آیین افتتاحیه برنامه سه روزه «نگاهی بر سینمای چین» با همکاری مشترک سفارت چین در ایران و بخش بین الملل گروه «هنر و تجربه» عصر دیروز چهارشنبه 24 مرداد در موزه سینما برگزار شد.

افتتاح برنامه «نگاهی بر سینمای چین» در موزه سینما
کد خبر: 226618
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین افتتاحیه برنامه «نگاهی بر سینمای چین» بعدازظهر روز چهارشنبه 24 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات و مهمانان بین ­المللی و داخلی در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

رایزن فرهنگی سفارت چین، سفیر صربستان، رئیس امور فرهنگی سفارت چین، معاون سفیر فنلاند، معاون سفیر مجارستان، رایزن فرهنگی سفارت سوئیس، رایزن فرهنگی سفارت هلند و مسئول فرهنگی سفارت دانمارک، رائد فرید زاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، محمد صلواتی ­فرد قائم مقام دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، محمد کیاسالار دبیر جشنواره فیلم سلامت، سید روح­ الله حسینی مدیرعامل مدرسه ملی سینما، امیرحسین علم ­الهدی، علیرضا امینی، ابراهیم ایرج­زاد، مهدی قربان­پور، کیوان کثیربان، نگار اسکندرفر، ارد عطارپور، مهدی رضا، محمد حسین­ نژاد، جعفری عضو انجمن دوستی ایران و چین، فاطمه محسنی کارشناس بخش بین ­الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله مهمانان این مراسم بودند.

وانگ چینگ چون رایزن فرهنگی سفارت چین در ایران در ابتدای این مراسم گفت: سینما از ابتدای پیدایش در اواخر قرن نوزدهم شاهد پیشرفت­های زیادی بوده است و تبدیل به زبان بین المللی و فرم محبوبی از هنر شده است که در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارد. فیلم­ ها دانش مردم را نسبت به ­زندگی ­های متنوع و رنگارنگ کشورهای دور وسعت بخشیده، فهم انسان­ ها را از تاریخ، فرهنگ­ ها و سنت های گوناگون عمق داده اند و آن­ها را به فهم مشترک، پذیرش و ارزش قائل شدن رای یکدیگر و نزدیک کردن ملت­ها و نژادهای مختلف یاری رسانده است.

وی در ادامه درباره دلیل و اهمیت برگزاری چنین برنامه ­های مشترکی گفت: با این نگرش و برای ارتقای قرابت ­های فرهنگی بین ایران و چین با همکاری گروه سینمایی «هنر و تجربه»، به طور مشترک برنامه امشب را که «نگاهی بر سینمای چین» است برنامه ­ریزی کردیم. سه فیلم چینی «پس لرزه»، «کوه­ها ممکن است متلاشی شوند» و «داستان سه شهر» در شش شهر ایران از جمله تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و بابل به نمایش درخواهد آمد. امید قلبی من این است که این فیلم­ها به تماشاگران ایرانی در درک چین تاریخی، فرهنگی و سرزنده کمک کند.

سپس جعفر صانعی­ مقدم مدیرعامل گروه «هنر و تجربه» در مورد الگوی توسعه صنعت سینما در کشور چین گفت: برنامه توسعه صنعت سینما در کشور چین در سال ­های اخیر از طریق افزایش سرمایه گذاری در ایجاد سالن ­های نمایش و سرمایه­ گذاری در تولید فیلم بوده است که نتیجه این اقدام امکان نمایش فیلم ­های روز ساخته شده جهان در کشور چین را فراهم آورده است و عرضه تولیدات سینمای چین در سایر کشورها با هدف شناساندن فرهنگ کشور چین و توسعه صنعت سینما را امکان­پذیر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت­ های بین ­المللی سینمای ایران افزود: ایران کشوری است با زمینه تولیدات فرهنگی در حوزه سینما، که با موفقیت­ های زیاد و معتبر بین ­المللی روبرو بوده است و علاقه مند است که مناسبات اقتصادی و فرهنگی خود را با چین در حوزه صنعت سینما بهبود بخشد. این مسیر می­ تواند با برگزاری هفته فیلم در ایران و چین و نیز نمایش آثار فیلمسازان ایرانی در سینمای چین و بالعکس محقق شود. همچنین تولید مشترک راه دیگری برای ارتباط فی­مابین است.

در ادامه این مراسم فیلم «پس لرزه» برای حاضران در سالن به نمایش درآمد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها