طی پنج ماه اخیر

تولیدکنندگان چقدر تسهیلات رونق گرفته‌اند؟+ جدول

با گذشت حدود پنج ماه از ابتدای سال جاری تاکنون، متقاضیان دریافت تسهیلات طرح رونق تولید رقمی معادل دو هزار و 270 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

تولیدکنندگان چقدر تسهیلات رونق گرفته‌اند؟+ جدول
کد خبر: 227203
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح رونق تولید در نیمه ابتدایی سال 1395 کلید خورد تا در ابتدای امر پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط مدنظر قرار گیرد؛ طرحی که یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آمد و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد.

در ابتدای اجرای طرح رونق تولید، پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی فقط برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شد اما با پیشرفت کار، واحدهای کوچک و متوسط بخش کشاورزی نیز مشمول طرح مذکور شدند تا با مراجعه به بانک‌ها تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

با توجه به حجم متقاضیان دریافت تسهیلات با در نظر گرفتن نیاز واحدهای تولیدی برای احیاء و رونق چرخه تولید، میزان متقاضیان برای اخذ تسهیلات بیشتر از 7500 واحد در نظر گرفته شد و در نهایت در قالب طرح رونق تولید به 24 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی حدود 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در این بین تعداد واحدهای صنعتی معادل 12 هزار مورد بود.

سال 1396 دومین سالی بود که شبکه بانکی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و تامین مالی ویژه برای تولید ورود کرد تا در کنار تسهیلات عمومی که به بخش مختلف اقتصادی در طول سال پرداخت می‌شود، این بخش‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و از سهم مشخصی برخوردار شوند؛ بنابراین قرار بر این شد تا اعتباری معادل 20 هزار میلیارد تومان جهت پرداخت 10 هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شود که تا پایان سال گذشته در مجموع به 27 هزار و 938 واحد تولیدی مبلغی معادل 18 هزار میلیارد و 864 میلیون تومان پرداخت شد.

طرح رونق تولید همانند طرح سال گذشته با لحاظ اعتباری معادل 20 هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به حداقل 10 هزار واحد صنعتی مدنظر قرار گرفته است و سامانه مربوط به این طرح باز است و واحدهای تولیدی در تمامی استان‌های کشور می توانند جهت دریافت تسهیلات، درخواست خود را ارائه کنند.

آخرین وضعیت طرح رونق تولید در سال 97

بنا بر اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، با توجه به اینکه طرح رونق تولید در سال جاری به صورت مجزا از طرح سال گذشته کلید نخورده و همچنان به عنوان دنباله طرح قبلی در حال اجراست، تاکنون 29 هزار و 327 واحد تولیدی و صنعتی رقمی معادل 21 هزار و 134میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

طی حدود پنج ماه اخیر رقمی معادل 2 هزار و 270 میلیارد تومان به 1389 واحد تولیدی و صنعتی پرداخت شده است و به ترتیب تولیدکنندگان استان‌های تهران، اصفهان و البرز بیشترین و تولیدکنندگان استان‌های کرمان، خراسان شمالی و ایلام کمترین میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند.


گفتنی است، در ذیل جدول مربوط به طرح رونق تولید از ابتدای سال 1396 تا 26 مردادماه سال جاری به تفکیک استان‌ها آمده است.

عکس

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها