رییس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:‌

آگهی اینترنتی اجاره باغ - ویلا کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت:  فردی که با ترفند درج آگهى اجاره باغ و ویلا در سایت‌هاى تبلیغاتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.

آگهی اینترنتی اجاره باغ - ویلا کلاهبرداری بود
کد خبر: 227263
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پى شکایت یکی از شهروندان مبنی اینکه توسط فردی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی اینترنت مورد کلاهبرداری قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکى از سایت‌های تبلیغاتی اینترنت به دنبال اجاره باغ و ویلا براى گذراندن تعطیلات خود بوده که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آن، مبلغ 4 میلیون ریال به حساب صاحب باغ به عنوان بیعانه واریز می‌کند اما پس از واریز وجه فرد مورد نظر دیگر به تماس‌های شاکی پاسخگو نبوده است. با توجه به اظهارات شاکى و انجام تحقیقات پلیسى سرانجام کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایى و پس از هماهنگى قضایى طی عملیاتی ویژه وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، به بزه انتسابی اعتراف و عنوان داشت که در یکى از مشاوران املاک در زمینه اجاره و فروش باغ ویلا مدتى فعالیت داشته و با تصاویرى که از باغ ویلاها به دست آورده با انگیزه کسب درآمد اقدام به درج آگهى دروغین در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى کرده و مبالغى را به عنوان بیعانه از شهروندان کلاهبردارى مى‌کرده است.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری کند، گفت: برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید، همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه وغیره نیست و حتماً در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت کنید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی‌دی cyberpolice با کارشناسان پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها