کد خبر: 227997
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:

برخی مسئولان به فکر مردم و محرومان نیستند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر امروز مشکل رانت و مدیریت در کشور وجود دارد به این خاطر است که ما در مدارس کسانی را تربیت کردیم که به فکر مردم و محرومان نیستند.

برخی مسئولان به فکر مردم و محرومان نیستند
کد خبر: 227997
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر مسعودی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ظرفیت کشور و استان فارس در تولید علم فراتر از چیزی است که امروز داریم، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند تحول و نوسازی، عدالت آموزشی، توجه به مناطق محروم، توجه به همه استعدادها و ظرفیت‌ها و توجه به معیشت فرهنگیان و منزلت معلمان است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امانت‌دار ما فرهنگیان هستند و ما تربیت کسانی را برعهده داریم که در آینده مدیریت کشور را در دست می‌گیرند، عنوان کرد: اگر امروز مشکل رانت و مدیریت در کشور وجود دارد به این خاطر است که ما در مدارس کسانی را تربیت کردیم که به فکر مردم و محرومان نیستند.

مسعودی با بیان اینکه مدیریت و مسئولیت امانت است و مسئولیت وسیله رانت نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جامعه ما از اخلاق فاصله گرفته است و به راحتی در فضای مجازی به مدیران تهمت زده می‌شود.

وی بیان کرد: مدیران حق ندارند رانت‌خواری و ریزه‌خواری کنند و در صورت مشاهده چنین رفتارهایی با مدیران باید برخورد می‌شود اما ما نمی‌توانیم خانواده‌های مدیران را از حقوق خود محروم کنیم.

نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرایند انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش فارس طولانی شد و ای کاش از روز اول تکلیف این اداره‌کل روشن می‌شد، گفت: در انتخاب مدیران و معاونان شایسته‌سالاری باید مدنظر باشد و از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان فارس بیش از 800 هزار دانش‌آموز و نزدیک به 70 هزار معلم دارد و باید از این ظرفیت بزرگ فرهنگی برای ارتقا آموزش و پرورش فارس بهره گرفت، افزود: توجه به معیشت و مسکن فرهنگیان ضروری است زیرا معلمی که بعد از مدرسه برای تامین معیشت مجبور به مسافرکشی باشد نمی‌تواند نیرویی که ما می‌خواهیم را تربیت کند بنابرای نبرای حل مشکل فرهنگیان باید از ظرفیت‌های استان بهره گرفت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها