آیت‌الله علم‌الهدی:

استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است/ رمزگشایی از ابعاد سه گانه توطئه روزنامه گاردین انگلیس

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: استعمار بریتانیا امروز به دنبال اختلاف افکنی میان ایران و عراق و سوریه است.

استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است/ رمزگشایی از ابعاد سه گانه توطئه روزنامه گاردین انگلیس
کد خبر: 229614
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نگاه قرآن بود و در مقام ارائه این بحث که راه نجات از شیطان چیست به تفسیر سوره مبارکه ناس پرداختیم و عنوان شد که در این دو سوره دو خصوصیت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در این سوره سه عنوان رب الناس و ملک الناس و اله الناس برای خداوند متعال قید شده و به این سه اعتبار باید به خدا پناهنده شد و علت این تعابیر و عناوین نیز عنوان شد و بحث کردیم.

آیت الله علم الهدی گفت: شیطان با دو عنوان در این سوره معرفی شده است یکی اینکه شیطان وسواس گر است و دیگری اینکه شیطان خناس است. شیطان برنامه‌های متنوع دارد و عملیات گوناگون و شگردهای شکننده و کوبنده دارد اما ذات مقدس پروردگار در برابر همه عملیات و صفات و خصوصیات و کارهای شیطان عنوان می‌کند که از وسواس خناس به خدا پناه ببر.

وی ادامه داد: انسان با توان انسانی خود از پس همه شگردهای شیطان برمی‌آید اما آنچه از توان انسان خارج است وسوسه شیطان و خناس بودن وی است. شگردهای وسوسه و انواع وسوسه و خصوصیات آن قبلا عنوان شده است. شیطان ابتدایی که به سراغ انسان می‌آید ظاهر است و اگر بنا بود ظهور نداشته باشد حجت خدا بر انسان تمام نیست و همه انسان‌ها وقتی شیطان به سراغش می‌آید متوجه این مسئله می‌شوند.

غدیر جریانی جاری در همه زمان‌ها است

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه غدیر یک حادثه نیست و این نیست که بعد از 1400 سال به‌ خاطر تجدید خاطره آن را جشن بگیریم اظهار داشت: غدیر در واقع یک جریان است؛ جریانی که در همه زمان‌ها جاری و ساری است و امروز هم به عنوان یک جریان قابل توجه و عظیم و یک دکترین سیاسی مطرح است. جریان غدیر امتداد وحی در رهبری اسلام است.

وی گفت: با رحلت پیامبر(ص) وحی منقطع شد اما جریان وحی در امامت معصومین(ع) ادامه یافت و برای اینکه جریان وحی در رهبری امتداد یابد به صورت یک اصل اعتقادی و دکترین سیاسی توسط پیامبر(ص) در روز غدیر برای امت تثبیت شد و همه مصیبت‌ها و فلاکت‌هایی که در پهنه تاریخ امت اسلام دچارش شد به‌خاطر قطع امتداد وحی در جریان رهبری امت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر این جریان وحی ادامه داشت مردم دچار مصائب نبودند و جهان اسلام نیز دستخوش بازی استکبار نبود خاطرنشان کرد: وجود مقدس صدیقه اطهر(س) در فرمایشات خود آورده‌اند که امامت ما نظام امت است و تشکیلات مدیریت امت براساس امامت ما استوار است.

علم الهدی ادامه داد: ائتلاف شیعیان و مسلمانان و امت و وحدت امت با محوریت ولایت قابل تحقق است و اگر امت از ولایت جدا شد نتیجه آن اختلافی است که شاهد آن هستیم و دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که باید ائتلاف در میان ما از بین برود و در امت اسلام تا اندازه‌ای که اختلاف حاکم است سیادت بر جهان اسلام باقی است.

استکبار در تحریک جریان تکفیری برای مقابله با امت اسلام در سوریه و عراق شکست خورد

وی گفت: تمام دشمنی استکبار و اذناب استکبار در تقابل با انقلاب ما به این دلیل است که ولایت را محور اتحاد می‌دانند. استکبار جهانی و مزدورانش در یک توطئه شیطانی خود در تحریک داعش و جریان تکفیری در مقام مقابله با امت اسلام در سوریه و عراق شکست خوردند اما تنها شکست توطئه استکبار و مزدورانش نبود بلکه عایدی و نتیجه دیگری نیز وجود داشت.

علم الهدی عنوان کرد: این‌ها شکست مفتضحانه‌ای خوردند و دنیا فهمید عامل اصلی تروریسم در دنیا آمریکا است و مزدورانش نیز این کار را صورت می‌دهند و آبروی این‌ها رفت و توطئه آنها شکست خورد. استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است اما پس از این شکست با وحدت ملت ایران و عراق و سوریه روبه‌رو شدند و این همان چیزی بود که از آن وحشت داشتند و این وحدت در بخشی از جهان اسلام محقق شد.

دشمن غربی به دنبال از قداست انداختن مشهد مقدس است

وی افزود: این‌ها از این قضیه ناراحت هستند و به دنبال جدایی ملتها هستند و تا جایی که می‌توانند می‌خواهند این وحدت را خدشهدار کرده و این سه ملت را مقابل هم قرار دهند و لذا این‌ها توطئه‌ای ایجاد کردند که جدید است و عامل این توطئه نیز انگلیس است زیرا این توطئه از روزنامه گاردین شروع شد و بگویند مردم عراق به ایران و سرزمین خراسان که می‌آیند با قصد توسعه فحشا وارد می‌شوند. این توطئه است که از نظر دشمن سه بعد دارد. بعد اول ایجاد اختلاف میان ایران و عراق. ایرانی ناموسدار و غیرتمند است و اگر بنا شد به ملتی بدبین شود شدیدا مقابله می‌کند و این بهترین وسیله برای جدایی مردم ایران و عراق است. بعد دوم این توطئه ضربه بر پیکر اقتصاد ایران است.

علم الهدی افزود: سال گذشته بیش از 4 میلیون زائر خارجی به مشهد داشتیم در حالی که در پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه این مهم رخ نمی‌دهد. بخش عمده این‌ها عراقی بودند و این یک برند در توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی است. بعد سوم این قضیه از میانبردن قداست مشهد است و دستگاه استعماری دنبال این مسئله است. دشمن قداست مشهد دو دسته هستند یکی ارباب قدرت و ثروتمند. دشمن غربی نیز دنبال از قداست انداختن مشهد است.

وی ادامه داد: این قضیه را ابتدا با یک افترا و دروغ نسبت به بنده شروع کردند و بنده با یک خبرگزاری صحبت کردم و تکه‌های حرف بنده را تقطیع کردند و متاسفانه بعدا متوجه شدیم این مسئله، شگرد شیطانی انگلیس است و سپس رسما آن را توسعه دادند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد:اولا توصیه می‌کنم حواستان به این توطئه‌ها باشد. امروز انگلیس شیطان با شیطنت‌های نابکارانه نفوذی خود از بیخ و بن با ما مقابله می‌کند. به عزیزان مسئول امنیتی خود توصیه و تاکید می‌کنم با یک بیداری و هوشیاری همه امکانات در این شهر بسیج شود تا با هرگونه فحشا با کمال قدرت مقابله و براندازی شود. وقتی این مسئله شیوع یافت که وقتی عده‌ای خارجی به مشهد با هدف توسعه فحشا وارد می‌شوند، ممکن است مسائلی ایجاد شود و جریانات امنیتی ما با کمال قدرت این مسئله را پیگیری کنند. بنده که با انواع اجرائیات نفسانی در این شهر مخالفت می‌کنم دشمن نشاط نیستم اما می‌خواهند هویت مشهد را از آن بگیرند. شما مشهدی‌ها به افتخار مجاورت با حضرت ثامن الحجج (ع) باید با همه قدرت از قداست شهر امام رضا(ع) دفاع کنید.

وی گفت: جوان مشهدی جانش را فدای امام رضا(ع) می‌کند و نمی توانید به اسم شادی او را فریب داده و در مقابل قداست شهر حضرت رضا(ع) قرار دهید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها