کد خبر: 229728
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

موضعگیری رسمی نمایندگان با شفاف شدن آراء محقق خواهد شد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه شفافیت در رای نمایندگان مجلس نهضت شفاف سازی است،گفت: افزایش مطالعه نمایندگان، رعایت نظم، موضوع‌گیری رسمی از دستاوردهای طرح مذکور است.

موضعگیری رسمی نمایندگان با شفاف شدن آراء محقق خواهد شد
کد خبر: 229728
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی ، در خصوص طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان مجلس می‌شود، گفت: باید اذعان کرد نهضت شفاف سازی در قوه مقننه شروع شده و طرح شفاف سازی آراء نمایندگان با 130 امضاء تدوین شده است.

نهضت شفاف سازی در دستورکار قوه مقننه وجود دارد

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سایر دستگاه ها و مجموعه های کشور نیز می توانند نهضت شفاف سازی را در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: بر این اساس به جزء مسائل امنیتی در کشور، باید همه مسائل آشکار و شفاف باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی افراد در مواجه با مطالبات مردمی وعده پیگیری موضوعی را بدهند اما در زمان رای دادن بر اساس شرایط طور دیگری رفتار کنند اما شفافیت آراء می تواند زمینه بروز حقیقت افراد را فراهم کند و در واقع افراد واقعیت درونی خود را ابراز کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه موضع گیری رسمی نمایندگان نسبت به موضوعات از طریق شفاف شدن رای ها محقق خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این بین موضوع مذکور موجب مطالعه و بررسی بیشتر نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف می شود؛ در واقع باید اذعان کرد وقتی نماینده ای می خواهد نسبت به طرح و لایحه ای رای دهد باید بداند که کم و کیف موضوع چیست و بعد اقدام به قضاوت و تصمیم گیری کند.

حاجی دلیگانی اعتقاد دارد طرح شفافیت در رای نمایندگان مجلس نظم و انضباط حضور در زمان رای گیری ها را سامان می بخشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح مذکور با طرح دیگری که توسط 30 نماینده تهیه شده بود ادغام شد تا زودتر در دستورکار صحن علنی قرار بگیرد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه دغدغه برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه اگر آراء شفاف شود شاید در تایید صلاحیت دوره بعدی نیز اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: این مهم اصلا روی تایید صلاحیت ها تاثیرگذار نخواهد بود و شورای نگهبان نیز نباید نسبت به این مسائل توجهی کند زیرا رای دادن و تصمیم گیری توسط نمایندگان عمل به قانون است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها