عاشیق سلجوق شهبازی در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

حفظ موسیقی عاشیق‌ها و دیگر اقوام، نیاز به کمک جدی دولت‌ها دارد/ موسیقی عاشیق‌ها باید به نام ایران ثبت می‌شد نه آذربایجان

عاشیق سلجوق شهبازی بعد از سال‌ها پیگیری بالاخره موفق شد دو سال پیش با راه‌اندازی خانه موسیقی عاشیق‌های ایران به حمایت جدی‌تر از موسیقی عاشیق‌ها بپردازد. شهبازی به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی عاشیق‌های ایران معتقد است که در سایه فعالیت این خانه می‌توان به صورت تخصصی‌تری به موسیقی عاشیق‌ها پرداخت و از ادامه حیات آن مطمئن شد، چرا که اگر این هنر معرفی و به نسل آینده منتقل نشود، رو به نابودی و فراموشی خواهد گذاشت.

حجم ویدیو: 81.83M | مدت زمان ویدیو: 00:17:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 231261
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عاشیق‌ها، نوازنده- خوانندگانی دوره‌گرد بودند که متن ترانه‌هایشان روایتی از عشق و زندگی بود، ترانه‌هایی که قصه‌های تاریخی و ادبیات عامه مناطق ترک‌زبان را روایت می‌کرد. عاشیق‌ها بداهه‌خوان‌هایی ماهر هستند و در طول تاریخ اقوام ترک، فرمانروایان همواره در سفرهای جنگی آن‌ها را به همراه می‌بردند تا با بیان اشعار حماسی، لشگریان را همراهی کنند. سلجوق شهبازی، مدیرعامل خانه موسیقی عاشیق‌های ایران که خود یک عاشیق توانمند است، سال‌ها برای ماندگاری این هنر همت گماشته و همواره دغدغه ثبت ملی این هنر را داشته است. اگر می‌خواهید درباره پیشینه این هنر بیشتر بدانید، گفت‌وگوی ویدئویی اعتمادآنلاین با این هنرمند را در برنامه فالش ببینید.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها