قاسم میرزایی‌نیکو عضو فراکسیون امید مجلس:

در مجلس خبرگان هم کمیته‌های موازی تشکیل شده است/ اصلاح دستگاه‌های موازی باید از دولت شروع شود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وجود نهادها و دستگاه‌های موازی در کشور هزینه‌بر و مشکل‌ساز است و نمی‌تواند مشکلی از دستگاه‌های اصلی حل کند.

در مجلس خبرگان هم کمیته‌های موازی تشکیل شده است/ اصلاح دستگاه‌های موازی باید از دولت شروع شود
کد خبر: 231324
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو گفت: وجود تشکیلات و دستگاه های موازی به بخش های اصلی کشور ضربه اساسی وارد می کند و هزینه های هنگفت و رقابت های نامناسب را به همراه خواهد داشت.


وی افزود: از تشکیلات موازی که هم اکنون در کشور وجود دارد می توان به کمیته هایی که در بخش ها، نهادها و قسمت های مختلف وجود دارد و تحت عنوان رسیدگی به مشکلات، مبارزه با فساد نام برد، بطوری که ما شاهدیم که امروز حتی در مجلس خبرگان رهبری نیز کمیته های موازی در بخش های مختلف ایجاد شده است.


نماینده مردم دماوند در مجلس ادامه داد: ما شاهدیم که امروز وزارت اقتصاد و وزارت خارجه و ارگان های دولتی تصمیم ساز اصلی در موضوع اقتصاد و سیاست نیستند و تصمیم سازی در موضوعات اقتصادی و سیاسی خارج از این دستگاه ها پیگیری می شود.


میرزایی نیکو افزود: امروز کمیته ها و گروه های موازی در بخش های مختلف کشور تشکیل می شود که فقط هزینه تولید می کنند و نمی توانند مشکلی را حل کند.


وی تصریح کرد: حتی شاهدیم در قوه قضاییه نیز نهادها و دستگاه هایی هستند که اقداماتشان موازی یکدیگر است.


نماینده مردم دماوند در مجلس افزود: طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی نیز یکی از طرح هایی بود که در صورت تصویب موازی کاری انجام می شد، از این رو این طرح در مجلس رد شد.


وی گفت: اصلاح دستگاه های موازی باید از دولت شروع بشود و در قوه قضاییه و سایر بخش ها نیز اجرایی شود، باید از ایجاد دستگاه های موازی در بخش های مختلف پرهیز شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها