تناقض در تفاهم‌ آل‌اشپرت و فدراسیون فوتبال

توافق اخیر فدراسیون فوتبال و شرکت تولیدات پوشاک ورزشی آل‌اشپرت برای تامین لباس مورد نیاز تیم‌های ملی شامل شاگردان کی‌روش نخواهد بود.

تناقض در تفاهم‌ آل‌اشپرت و فدراسیون فوتبال
کد خبر: 231710
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این خبر را چند روز قبل روابط عمومی فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای به اطلاع اهالی فوتبال رساند:" فرآیند مناقصه البسه تیم ملی هنوز به اتمام نرسیده و تا زمانی که فدراسیون به یک توافق نهایی با یکی از برندهای معتبر در این زمینه برسد، باید از تمامی اقلامی که در حال حاضر در اختیار فدراسیون قرار دارد و از سرمایه موجود در زمان و مکان مناسب استفاده شود."

این اطلاعیه‌ در واکنش به خبرهای پی در پی رسانه‌ها بدلیل استفاده نشدن پوشاک آل اشپرت با وجود اعلام قبلی فدراسیون فوتبال منتشر شد، چرا که درست چند روز قبل از شروع اردوی تیم ملی هدایت‌الله ممبینی در مصاحبه‌ای با اعلام خبر اسپانسری آل‌اشپرت، به بیان بخشی‌های از این توافق نامه اشاره کرده بود و تاکید کرده بود "برای حفظ شان تیم ملی، فدراسیون فوتبال با شرکت آلمانی به توافق رسیده است."

ممبینی در همین راستا گفته بود، "پس از پایان رقابت‌های جام‌جهانی، اقدامات اولیه در مسیر انتخاب و توافق با برندها برای لباس‌های تیم ملی فوتبال انجام شد و پس از اعلام فراخوانی در این باره مذاکرات گسترده با کلیه شرکت‌های داخلی و خارجی مایل به همکاری در این زمینه آغاز شد. با توجه به آن که فدراسیون فوتبال به دنبال انعقاد قراردادی در راستای حفظ شان و جایگاه تیم ملی فوتبال و هم‌چنین منافع اقتصادی مورد نظر بود، پیشنهادات همکاری تجاری در این زمینه مورد قبول قرار نگرفت و مقرر شد جهت انتخاب برند تیم ملی فوتبال طبق عرف و روال معمول، قرارداد اسپانسری با بهترین پیشنهاد و کیفیت به امضا برسد. در همین راستا مذاکرات با گزینه‌های نهایی به مراحل پایانی رسید و در نهایت تفاهم لازم با شرکت آل اشپرت حاصل شد که انتظار می‌رود با طی مراحل اداری قرارداد دوجانبه نیز به امضاء برسد."

در اظهارنظر نخست "ممبینی" درباره توافق فدراسیون فوتبال با آل اشپرت و اطلاعیه دوم درباره‌ی تکمیل نشدن فرایند انتخاب اسپانسر تیم ملی، تناقض آشکاری به نظر می‌رسد که تاکنون به آن پرداخته نشده است.

بعد از صحبت‌های ممبینی، یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی به سابقه همکاری آل اشپرت با فدراسیون فوتبال در دوران حضور کی‌روش پرداخت و این سوال را مطرح کرد که آیا مربی پرتغالی که حساسیت زیادی روی استفاده از پوشاک تیمش دارد، مجددا از آدیداس به آل اشپرت باز می‌گردد؟

با شروع اردوی تیم ملی، کادرفنی و بازیکنان کماکان از البسه‌های آدیداس استفاده می‌کردند اما در اتفاقی عجیب، سه بازیکن تیم ملی در نشست خبری روز پنج‌شنبه با البسه آل اشپرت شرکت کردند و دوباره در هنگام تمرین با لباس‌های مارک آدیداس ظاهر شدند.

این اتفاق در روزهای آینده تکرار نشد و در نهایت فدراسیون با اطلاعیه پایانی که تاکید داشت فرایند انتخاب اسپانسر تیم ملی فوتبال به پایان نرسیده، اعلام کرد کماکان تیم ملی آدیداس به تن می‌کند.

از سوی دیگر، مسوول امور آل‌اشپرت در خاورمیانه نیز صحبت درباره همکاری با فدراسیون و تیم ملی فوتبال را به هفته آینده موکول کرد و کلامی درباره توافق و همکاری احتمالی جدید به زبان نیاورد.

به نظر می‌رسد همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کی‌روش یکی از مخالفان این قرارداد است و برای حل چنین موضوعاتی، فعلا از امضای قرارداد دست نگه داشته اما در مصاحبه‌های خود کلامی درباره این اتفاق صحبت نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها