فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد:

تأمین امنیت مرز دریایی بندر چابهار برای سرمایه‌گذاری

فرمانده مرزبانی کشور با تأکید بر تأمین امنیت مرز‌های دریایی بندر چابهار برای سرمایه گذاری، گفت: تقویت یگان‌های دریایی و مرزی در دستورکار مرزبانی قرار دارد.

تأمین امنیت مرز دریایی بندر چابهار برای سرمایه‌گذاری
کد خبر: 231992
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی جنوب شرق کشور در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان و نیز سواحل "مکران" چابهار از منابع غنی برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه دولت برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را در اولویت کار خود قرار داده که به همین منظور؛ امنیت این منطقه برای مرزبانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به ارتقاء تعاملات امنیتی با کشور پاکستان، تصریح کرد: تعاملاتی با پلیس و گارد ساحلی کشور پاکستان در زمینه مرز‌های خشکی و دریایی داشته‌ایم که امیدواریم نتیجه آن تأمین امنیت پایدار برای مرزنشینان و سرمایه‌گذاران منطقه باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اقدامات تأمینی و امنیتی مرزبانان به تغییر مسیر انتقال ترانزیت مواد مخدر از مرز‌ها به دریا شده است، خاطرنشان کرد: بایستی با تعامل سازنده با کشور‌های قطر و امارات، مدیریت مشترک در حوزه دریایی گسترش پیدا کند تا شاهد برخورد جدی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در منطقه باشیم.

وی، هدف از این بازدید را تقویت یگان‌های مرزی و دریایی عنوان کرد و گفت: در راستای تکمیل طرح‌های دریایی، تقویت شناور‌های سنگین با توجه به ماموریت‌های حساس دریابانی در دستور کار مرزبانی قرار دارد که امیدواریم در سال 97 با تعاملاتی که با سازمان‌های دولتی داشتیم، بتوانیم شناور‌های مطلوبی را وارد آب‌های کشور کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اقدامات مهندسی و ابنیه‌ای مطلوبی در مرز‌ها انجام شده، گفت: تکمیل و احداث جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی مرزی از مهمترین این اقدامات بوده که این روند، همچنان در مرز‌ها ادامه خواهد داشت.

این مقام عالی مرزبانی کشور با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: برای برگزاری این راهپیمایی عظیم، مرز‌های جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا پذیرای زائران کشور‌های همسایه و مسلمان باشد.

سردار رضایی در خاتمه با تأکید بر تسهیل تردد زائران اتباع کشور‌های همسایه در مرزها، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت تردد زوار اتباع کشور‌های افغانستان و پاکستان از مرز‌های مزبور؛ به صورت ویژه در دستور کار مرزبانی سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان قرار گرفته تا زائران بدون هیچ دغدغه‌ای به زیارت آقا اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها