کد خبر: 233164
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

نماینده سازمان ملل: دولت کابل آماده مذاکرات صلح با طالبان است

نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت که این کشور در بهترین شرایط آغاز روند مذاکرات صلح با طالبان قرار گرفته است.

نماینده سازمان ملل: دولت کابل آماده مذاکرات صلح با طالبان است
کد خبر: 233164
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تادامیچی یاماموتو، نماینده سازمان ملل در افغانستان به شورای امنیت گفت: مسیر مذاکرات صلح دشوار است و نیاز به مقاومت و پایداری دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی تاکید کرد: تلاش‌های دولت افغانستان که ما امیدواریم به صورت متقابل از سوی طالبان نیز اجرا شده باشد باید توسط کشورهای مهم و منطقه‌ای تقویت شود. تدابیر اعتمادساز از جمله آزادی زندانیان و کمک‌های تکنیکی در حوزه‌های کشاورزی،‌ آموزش و سلامت باید اتخاذ شود.

مقامات طالبان چند روز گذشته اعلام کردند که آماده برگزاری دومین دور مذاکرات با آمریکا هستند.

نماینده سازمان ملل در افغانستان همچنین درباره نگرانی‌های امنیتی و چالش‌های سیاسی درباره انتخابات پارلمانی افغانستان که قرار است 20 اکتبر برگزار شود، گفت: از نظر تکنیکی و عملیاتی مقدمات برگزاری این انتخابات در حال انجام است، اما چالش‌های سیاسی همچنان باقی است و در روند انتخابات مشکلاتی ایجاد می‌کند، مگر اینکه همه رهبران سیاسی بطور سازنده و صلح‌آمیز برگزاری انتخابات در زمان اعلام شده را تضمین کنند.

او افزود: انتخابات پارلمانی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری که قرار است آوریل سال آینده برگزار شود، آزمایشی برای مؤسسات دموکراتیک جوان افغانستان است.

این نماینده سازمان ملل افزود: به هر حال ما اکنون در بهترین جایگاه نسبت به هر زمان دیگری در طول 17 سال گذشته قرار داریم تا روند مذاکرات صلح را برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در افغانستان آغاز کنیم. همه طرف‌ها باید درک کنند که هیچ راه حل نظامی برای درگیری‌های افغانستان وجود ندارد. حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای از روند صلح به سرپرستی افغانستان برای موفقیت این مذاکرات حیاتی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها