واکنش مجامع جهانی به حمله تروریستی اهواز

تروریسم در هرکجای جهان محکوم است

حمله تروریستی امروز به رژه نظامی در اهواز که به شهادت حدود 25 نفر از نظامی‌ها و غیرنظامی‌ها منجر شد با واکنش‌های جهانی همراه بود و مقامات کشورهای جهان علاوه بر محکوم کردن این واقعه به ایران تسلیت گفتند.

تروریسم در هرکجای جهان محکوم است
کد خبر: 233891
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز 31 شهریور که ایران با به نمایش گذاشتن اقتدار نظامی خود هشت سال جنگ تحمیلی را به دنیا یادآوری می‌کند امسال تحت‌الشعاع یک حمله تروریستی و تجاوز دیگر قرار گرفت. حمله تروریستی که البته برای ایران و ایرانیان مسبوق به سابقه است و پیش از این هم بارها با نمونه‌های مختلفی از آن روبرو شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، گروه جدایی‌طلب «الاحوازیه» مسئولیت این حمله را پذیرفت و هر چهار تروریست مشارکت‌کننده در اجرای این حمله کشته شده‌اند. علاوه بر آن تا الان حدود 25 شهید و بیشتر از 50 مجروح در این عملیات تروریستی شناسایی شده‌اند که تعدادی از آنها را هم کودکان و زنانی و غیرنظامیانی تشکیل می‌دهند که برای دیدار این رژه در محل حضور داشته‌اند.

اما به رسم آداب دیپلماتیک تا به حال برخی از کشورهای جهان در پیام‌هایی با ایران ابراز همدردی کرده‌اند و این واقعه را تسلیت گفته‌اند.

حادثه تروریستی اهواز تکان‌دهنده بود

راب ماکر سفیر انگلیس در ایران با انتشار پیامی در توییتر حادثه تروریستی اهواز را تکان‌دهنده خواند و بیان کرد: تروریسم در هرکجا که رخ می‌دهد بایستی محکوم شود.

سفیر انگلیس در ادامه پیام خود به قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

تسلیت پوتین به روحانی

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در پیام تسلیتی خطاب به حسن روحانی، رییس‌جمهوری ضمن تسلیت جان باختن شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی اهواز تاکید کرد: مسکو آماده تقویت همکاری با تهران در خصوص مقابله با تروریسم است.

تسلیت سفیر اتریش به بازماندگان حمله تروریستی در اهواز

استفان شولز، سفیر اتریش در ایران هم در پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان را در حمله تروریستی در اهواز را با خانواده‌ها و بازماندگان آن‌ها تسلیت گفت.

او در ادامه این پیام گفت: به خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی وحشتناک در اهواز، از صمیم قلب تسلیت می‌گویم. من همچنین امیدوارم کسانی که مجروح شده‌اند هم هرچه‌زودتر بهبود یابند.

پیام وزیر کشور عراق در پی حمله تروریستی در اهواز

قاسم الاعراجی وزیر کشور عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریست‌ها در اهواز، گفت: این حمله بار دیگر خصومت تروریست‌ها و عناصر استکباری‌شان علیه ملت مسلمان ایران را نشان داد.

الاعراجی در ادامه با عرض تسلیت تاکید کرد که چنین اقداماتی نباید موجب تضعیف اقتدار ملت ایران شود.

همچنین حسن کریم الکعبی، نائب رئیس اول پارلمان عراق در بیانیه‌ای حمله به نیروهای ارتش و سپاه انقلاب اسلامی ایران در جریان برگزاری رژه در شهر اهواز را تقبیح و محکوم کرد.

او با ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن چندین نفر از پرسنل نظامی و افراد غیرنظامی از جمله چند زن و کودک ایرانی در این حمله، تاکید کرده است: ما با کشور همسایه خود جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرده و در این مصیبت در کنار آنها هستیم و برای همه ملت‌ها امنیت و صلح آرزومندیم.

این توطئه‌ها شکست می‌خورد

وزارت امور خارجه سوریه حمله تروریستی (شنبه) در رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد بیگناه شده را به شدت محکوم کرد.

یک مقام وزارت خارجه سوریه گفت: سوریه با ابراز همدردی کامل و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران مجددا تأکید می‌کند که حامیان تروریسم در منطقه نمی‌توانند از طریق این جنایات فریبکارانه طرح‌های خود را تحقق بخشند و این توطئه‌ها شکست می‌خورد.

این مقام وزارت‌ خارجه سوریه افزود: سوریه ضمن تسلیت به خانواده های این قربانیان، همدردی و همبستگی خود را با رهبری، دولت و مردم ایران ابراز می دارد و آرزومند بهبودی هرچه سریعتر زخمی های این حمله تروریستی است.

اقدام تروریستی را در راستای اهداف صهیونیستی آمریکایی می‌دانیم

نمایندگی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران هم با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اقدام تروریستی و حمله جنایتکارانه علیه مردم بی‌دفاع حاضر در مراسم رژه هفته دفاع مقدس در اهواز را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین این اقدام تروریستی را که امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده محکوم و این اقدام را در راستای اهداف صهیونیستی آمریکایی در منطقه می‌دانیم. همچنین در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید شده است: جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر همراهی و همسویی با جمهوری اسلامی در مبارزه با طرح‌های استکباری در منطقه تاکید می‌کند.

پاکستان مخالف چنین اقدامات تروریستی‌ است

پاکستان حمله گروهک تروریستی الاحوازیه به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با دولت ایران و خانواده شهدا، اعلام کرد که پاکستان مخالف چنین اقدامات تروریستی‌ای است.

بازتاب حمله تروریستی اهواز در رسانه‌های غربی

هم زمان، روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیس هم امروز این حادثه را بازتاب دادند. نشریه فایننشال تایمز در گزارشی توییت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره دست داشتن یک رژیم خارجی در این حادثه را به اختلاف میان ایران و عربستان نسبت داد و عنوان کرد: ایران و عربستان سال‌هاست که در منطقه درگیر جنگ قدرت هستند.

نشریه گاردین نیز در گزارشی با اشاره به ویژگی نفت‌خیز بودن شهر اهواز عنوان کرد گروه‌های جدایی‌طلب درگذشته به خطوط لوله نفت حمله کرده‌اند.

علاوه بر تارنمای روزنامه‌های انگلیس، شبکه‌های خبری اسکای نیوز و بی.بی.سی نیز ضمن بازتاب این حادثه یادآور شدند که این حادثه هم‌زمان با رزمایش مشترک ارتش و سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها