عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

تروریست‌ها اراده‌ای از خود ندارند/ مردم ایران با دیدی تحقیرآمیز به گروه‌های متخاصم نگاه می‌کنند/ تروریست‌ها سعی کردند روز اقتدار ما را نشانه بگیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره حمله تروریستی به رژه اهواز گفت: فکر می‌کنم تروریست‌ها بیشتر جو روانی موضوع را مد نظر قرار داده‌اند و تصورشان بر این بوده که می‌توانند یک فضای تبلیغاتی را ایجاد کنند تا دستاوردهای نظامی ما تحت‌الشعاع موضوع قرار بگیرد.

تروریست‌ها اراده‌ای از خود ندارند/ مردم ایران با دیدی تحقیرآمیز به گروه‌های متخاصم نگاه می‌کنند/ تروریست‌ها سعی کردند روز اقتدار ما را نشانه بگیرند
کد خبر: 233895
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی منصوری آرانی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به حمله تروریستی در رژه اهواز گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو بنیان و با پیروزی انقلاب اسلامی همواره با موضوع ترور و اقداماتی که تروریست‌ها درباره شهروندان و مسئولانمان انجام داده‌اند، آشنا بوده‌‌ و در واقع ما همواره در در نوک پیکان هدف‌های تروریستی بوده‌ایم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: حدود هفده هزار نفر از شهروندان ما در حملات تروریستی به شهادت رسیده‌اند و همواره در نیروی پشتیبان کننده تروریست‌ها دولت‌هایی حضور داشته‌اند که تلاش کرده‌اند با استفاده از اهرم ترور نظام ما را متزلزل کنند.

منصوری‌آرانی با بیان اینکه البته این کشورها هرگز به اهداف خود نرسیده‌اند، مطرح کرد: چون گروه‌های تروریستی نمی‌توانند بدون پشتیبانی دولت‌های خارجی اقداماتی انجام دهند.

او افزود: بنابراین آنچه که امروز اتفاق افتاد در همان چارچوب ارزیابی می‌شود که دولت‌های متخاصم سعی کردند تا عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی خود در کشور را برای اخلال در امینت و ایجاد رعب و وحشت به حرکت درآورند و دست به ترور بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: همان‌طور که این اقدام مانند اقدامات قبلی بوده، سرنوشت آن هم به همان شکل خواهد بود. معمولا ملت ما در برابر اینگونه اقدامات زشت جنایتکارانه با دید در کنار هم قرار گرفتن و اتحاد بیشتر و محکوم کردن اینگونه جنایات بوده‌اند، بنابراین از این نوع اقدامات گروه‌های متخاصم سودی نخواهند برد به جز اینکه سرنوشتی را که برای صدام رقم خورد بدون شک برای آنها هم رخ می‌‌دهد.

منصوری آرانی با اشاره به روز 31 شهریور به عنوان روز شروع حمله تحمیلی به ایران و برنامه رژه نیروهای مسلح بیان کرد: به‌خصوص که این تروریست‌ها روزی را انتخاب کرده‌اند که نیروهای مسلح که پشتیبان واقعی مردم هستند نشان قرار داده‌اند و این موجب می‌شود تا مردم با دیدی بسیار تحقیر‌آمیزتر از قبل هم به گروه‌های خیمه‌شب‌بازی داخلی و هم گروه‌های متخاصم نگاه کنند.

او درباره انجام اینگونه عملیات‌های تروریستی عنوان کرد: ساعت، برنامه و چگونگی انجام اینگونه برنامه‌ها به‌وسیله سرویس‌های اطلاعاتی دولت‌های متخاصم تنظیم می‌شود و در حقیقت این تروریست‌ها اراده‌ای از خود ندارند که بخواهند زمان این اقدامات را مشخص کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید به مشارکت کشورهای دشمن با ایران در برنامه‌های تروریستی از این دست، گفت: قطع به یقین اینگونه کارها به‌وسیله سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دشمن ما برنامه‌ریزی و طراحی شده و اجرای آن را این گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند.

منصوری آرانی ادامه داد: قبل از این هم نمونه این اتفاقات را در سال‌های قبل داشته‌ایم. آنها سعی می‌کنند که روز اقتدار ما و روزی که برای ملت ما روز مهم و معنادار است و روزی که صدام و هم‌پیمانان او به کشور ما تجاوز کردند و مردم ایران توانستند پاسخ کوبنده‌ای را به این تجاوز بدهند، نشانه بگیرند.

این نماینده مجلس نهم درباره حمله تروریستی در چنین روزی گفت: این عملیات از طرف تروریست‌ها و کشورهای دشمن ایران شاید بیشتر به این عنوان است تا در اذهان بیاید که با نیروهای مسلح ما درگیر شده‌اند؛ در حالیکه در همه دنیا مردم در این نوع مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند و از رژه بازدید می‌کنند، بنابراین حضور مردمی در اینگونه مراسم‌ها عادی است و هم در ایران و هم در کشورهای دیگر وجود دارد. بعد از جنگ ما همواره این روز را جشن گرفته‌ایم و مردم هم در این مراسم حضور داشته‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی و تحت‌الشعاع قرار دادن ذهنیت مردم از نظر روانی گفت: اما انتخاب زمان و مکان این اتفاق به نظر من تلاشی بوده تا جو روانی موضوع را بالا ببرند.

منصوری‌آرانی افزود: تصورشان بر این بوده که می‌توانند از این اتفاق به لحاظ پوششی استفاده کنند چون با حضور هزاران نفری نیروهای مسلح در کشور همراه است و هم اینکه بتوانند یک اقدام تروریستی را به سرانجام برسانند. به همین دلیل فکر می‌کنم آن‌ها بیشتر جو روانی موضوع را مد نظر قرار داده‌اند و تصورشان بر این بوده که می‌توانند یک فضای تبلیغاتی را ایجاد کنند تا دستاوردهای نظامی ما تحت‌الشعاع موضوع قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها