سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند هیهات، اشتباه می‌کنیم.

آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند
کد خبر: 235025
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امام بزرگوار ما به حقیقت فرمودند که نقش عزیزان جهاد سازندگی، کمتر از نیروهای نظامی در طول 8 سال دفاع مقدس نبوده است.

وی با اشاره به نقش برجسته جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، افزود: امروز سالروز عملیات ثامن‌الائمه است و هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که اقدامات مهندسی جهاد سازندگی برای این عملیات از جمله احداث جاده راهبردی وحدت، نقش بسیار مهمی در شکست حصر آبادان داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مقدمات جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی، از زمانی آغاز شد که مردم کشور ما برای به پیروزی رساندن انقلاب در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند.

سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کمی و کیفی ارتش آغاز شد و این ارتش بعثی جائر، خودش را برای یک تجاوز بزرگ آماده می‌کرد.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس، سیم خاردار و گونی برای ساختن سنگر نداشتیم اما مقاومت کردیم و پیروز شدیم، عنوان کرد: در مقاطعی از دفاع مقدس به مردم اعلام می‌شد که برای ساختن سنگر در جبهه‌ها، گونی‌های شکر و برنج خود را به جبهه برسانند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: ما با این‌گونه مشکلات و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کردیم درحالی که رژیم بعث عراق در روزهای نخست جنگ 400 فروند جنگنده داشت و در پایان جنگ هم 700 فروند جنگنده پیشرفته روز دنیا را از شوروی و کشورهای اروپایی دریافت کرده بود.

در صدها کیلومتر دورتر از خاک کشور با تهدید درگیر هستیم

سرلشکر باقری ادامه داد: ایرانی که روزی در کنار کارخانه نورد در 10 کیلومتری اهواز با ارتش بعث می‌جنگید و ما مطمئن نبودیم که صبح فردای آن روز اهواز تصرف می‌شود یا نه و ایرانی که تمام شهرهایش زیر بمباران و موشک‌باران صدام بود و منافقین هم روزی 50 تا 60 نفر از مردم را می‌کشتند و تحریم هم چند برابر حال‌حاضر بود، امروز در صدها کیلومتر دورتر از خاک کشور با تهدید درگیر است.

وی افزود: امروز عناصری از مجربین جنگ ما به عنوان مستشار به دعوت سوری‌ها و عراقی‌ها به آنجا می‌روند و مشورت می‌دهند و در حدی آموزش می‌دهند و هدایت کلی می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار سوریه تمام بود. 80 درصد سوریه سقوط کرده بود و روسیه‌ای هم نبود. چه اتفاقی افتاد؟ چه شده که امروز دیگر حرفی از سرنگونی بشار اسد و جابجایی حکومت سوریه نیست.

وی افزود: در عراق هم آگاهان نظرشان بر این است که زبانم لال، قطعا بغداد و عتبات عالیات سقوط می‌کرد اما چه اتفاقی افتاد؟ عده‌ای که نفس دفاع مقدس داشتند رفتند کمک کردند و مرده زنده شد و معجزه اتفاق افتاد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند هیهات، اشتباه می‌کنیم و اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است، گفت: هنوز محرومیت‌ها دیده می‌شود و جای جهاد سازندگی در کشور خالی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اداره کشور در زمان حال باید به سازوکار دفاع مقدس باز گردیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها