سردار حسین سلامی، در پیش خطبه‌های نمازجمعه

آمریکا توان آغاز جنگ جدید ندارد/ انتقام خون شهیدان حادثه تروریستی اهواز را از عوامل آن می‌گیریم/ ایران در هیچ کشوری پایگاه نظامی ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه در پیش خطبه‌های نمازجمعه گفت: تهاجم دشمن در نخستین روزهای انقلاب یکی از خطرناکترین سناریوهای استکبار بود.

آمریکا توان آغاز جنگ جدید ندارد/ انتقام خون شهیدان حادثه تروریستی اهواز را از عوامل آن می‌گیریم/ ایران در هیچ کشوری پایگاه نظامی ندارد
کد خبر: 235108
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در اهواز بیان کرد: در سی و نهمین سال دفاع باشکوه و در آغاز هفته مقدس در اهواز که کانون و پایتخت مقاومت ملت ایران است حادثه غم انگیزی شکل گرفت. دشمنان ایران اسلامی که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام را ببینید در حرکتی ناجوانمردانه و ظالمانه و کور جمعی از هموطنان و مدافعان میهن را به گلوله بستند اما سنت ایرانی این است که توطئه مستکبران به خودشان برمی‌گردد.

وی افزود: هرچند این حادثه در ظاهر غم انگیز و هولناک بود و جمعی را شهید و مجروح کرد اما در بطن آن سرشار تجلی رحمت‌های واسعه الهی بود. تجربه 40 سال دفاع ملت در مقابل استکبار نشان داد شهادت سعادت بخش و حلال مشکلات جامعه ماست. بعد از این حادثه آنها که می‌خواستند با این ماجرا تفرقه‌های خونین را در خوزستان راه بیندازند دیدند شهادت چطور عامل وحدت و پیوند خوردن قلب‌ها شد. در آن تشییع جنازه باشکوه همه مردم اهواز بدون نگرانی از به رگبار بسته شدن مجدد آمده بودند و کسی نمی‌توانست خانواده شهدا را تشخیص دهد، همه خانواده شهدا شده بودند و نشان دادند ملت ایران از شهادت نمی‌ترسد.

سلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند نظام ما پشتوانه اجتماعی خود را از دست داده، یادآور شد: محاسبات تغییر کرد. دشمنان که دنبال تفرقه بودند دیدند که چگونه مشعل وحدت فروزان شد. سناریست‌ها و طراحان راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی حول عربستان و امارات دور می‌زند. ما اعلام می‌کنیم انتقام قطره قطره خون شهیدانمان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم انگیز خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: صحنه گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق کشورمان رژیم عربستان و امارات هستند. ما به آنهایی که آرزوی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را می‌کشند می‌گوییم شما هرگز در توسعه تنش و منازعه با جمهوری اسلامی به هیچ موفقیتی نخواهید رسید. کوچکتر از آن هستید که رقیب یا حریف ایرانی باشید که 40 سال است مقابل بی بدیل ترین امپراطوری‌ها ایستاده و شکست‌های بزرگی به آنها تحمیل کرده، شما در مجموعه ارقام قدرت دارای ارزش مکانی نیستید و وقتی کنار آمریکا قرار می‌گیرید احساس قدرت می‌کنید. در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اید و نمی‌توانید تیغ انتقام ملت ایران را تحمل کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما خویشتن داری کردیم و نجابت انقلابی به خرج دادیم اما اگر از خط قرمزمان عبور کنید از خط قرمزتان عبور می‌کنیم و می‌دانید قدرت ملت ایران در صحنه عمل چه طوفانی به پا می‌کند پس آرام باشید و مداخله نکنید. بلندپروازی‌های منطقه‌ای شما را با شکست مواجه کرده است. به آمریکا هم هشدار می‌دهیم دست از حمایت تروریست‌ها بردارند. برای آنها هم زیانبار است.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران انقلاب را در مقابل هجوم قدرت‌های بزرگ محافظت کردند، گفت: دنیای استکبار پیوسته به دنبال توطئه علیه ما بوده و از اعمال تهدید و فشار استفاده کرده است اما موازنه قدرت در طول زمان به نفع نظام مقدس ما تغییر یافته است و امروز به فاصله قدرت بین نظام و دشمنان نگاه کنید.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران در ادامه با بیان اینکه ارتش مردمی سوریه توانسته توطئه استکبار را در هم بشکند، گفت: آنها نه تنها نظام سوریه را از خطر سقوط نجات دادند بلکه دشمنان کوچک و بزرگ را به حاشیه راندند و بخش‌های عظیم و سرنوشت ساز از این سرزمین را آزاد کردند. امروز در سوریه نیروهای متعددی (ده‌ها هزار نیروی مسلح مسلمان) از اقصی نقاط دنیا سازمان یافتند. صهیونیست‌ها لهجه‌های پاکستانی، عراقی، لبنانی، ایرانی، سوری، افغانی، هندی و سایر بلاد اسلام را می‌شنوند آنها بیش از گذشته احساس می‌کنند در مرز حیات و بقا هستند. در عراق نیروی بزرگ مردمی شکل گرفته که سیاست آمریکا را در هم شکسته، در یمن ملت مقاوم در مقابل تهاجم سعودی و امارات ایستاده است.

وی با طرح این سوال که آمریکا در کجای تحولات منطقه قرار دارد؟ یادآور شد: آنها از نظر سیاسی بسیار ضعیف شده‌اند و همان‌ها که می‌خواستند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند خود منزوی شدند. حتی متحدان سنتی‌شان با آنها در جنگ اقتصادی و سیاسی هستند. ترکیه، پاکستان، چین و روسیه با آمریکا مشکل پیدا کرده‌اند پس این آمریکاست که نتوانسته حتی کوچکترین مساله را در منطقه یا جهان حل کند. آمریکاست که در حال کوچک شدن است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال گسترش نفوذ معنوی و سیاسی خود در منطقه و سطح جهان است. آمریکا و دیگران تصور می‌کنند نفوذ ما فیزیکی است. ما در هیچ کشوری پایگاه نظامی نداریم و نفوذمان به دلیل منطق، باور به عدالت،‌ صلح، آزادی، ‌کرامت انسان‌ها و استقلال ملت‌هاست. شما می‌بینید در سازمان ملل تصویر زیبایی از مقایسه نگاه جهانی به آمریکا و ایران وجود داشت. قطعا آمریکا قادر به شکل گیری ائتلاف نیست چراکه این کشور مشروعیت سیاسی‌اش را از دست داده و بازنده اصلی نبردهای سال‌های اخیر بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران یادآور شد: آمریکایی‌ها هفت تریلیون دلار معادل 70 سال درآمد نفتی عراق و شاید 100 سال درآمد نفتی ایران را در نبردهای سال‌های اخیر بدون دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی هزینه کردند. آنها قدرت نظامی‌شان فرسوده شده و امروز در خلیج‌فارس از حضور همیشگی و پرتعداد شناورهای آمریکا خبری نیست. آمریکا به زوال قدرت نزدیک شده و به همین دلیل آنها توانایی جنگ جدیدی ندارند.

وی یادآور شد: اینکه رهبری گفتند گزینه جنگ منتفی است یک حقیقت است. هم به واسطه قدرت متراکم و بازدارنده ما و هم افول قدرت سیاسی، اقتصادی،‌ اطلاعاتی و امنیتی و ضعف مفرط آمریکایی‌ها. ملت ایران در حال تکامل بخشیدن به نقشه و الگوی مقاومت خود در مقابل استکبار است. ایران مولود صحنه‌های سخت است و این قدرت در شرایط صبر و ایستادگی به دست آمده است اما آنچه امروز دشمن به دنبال آن است همان جنگ اقتصادی است ولی جنگ اقتصادی اثر تعیین کننده‌ای ندارد آنچه ملت باید در مقابلش بایستد تهاجم رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن است که می‌خواهد ارعاب و التهاب ایجاد کند. هیچ اتفاقی نیفتاده است. ملت ایران تحریم پذیر نیست.

سردار سلامی با بیان اینکه ایران با 15 کشور همسایه است و از طریق خلیج‌فارس و اقیانوس هند با همه جهان در ارتباط است، تاکید کرد: ایران انزواپذیر نیست. ما ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی مثل انرژی، نفت، گاز، زمین، آب،‌ صنعت، ‌تکنولوژی، ایمان و انگیزه داریم و اینها سرمایه‌های ملت برای شکست آمریکاست. ملت بزرگ ایران بداند هرگز این کشور رخسار یک کشور محاصره شده و تحریم شده اقتصادی را نخواهد داشت. ملت ایران هم باید هوشیار باشد و فریب عملیات گمراه کننده دشمنان را نخورد. انبارهای ما برای سال‌های سرشار از کالاهای اساسی است. نعمات این سرزمین غنی و پایان ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما تاکنون از کدام ابزارتان علیه ما استفاده نکردید؟ فشارهای شما جز به قدرتمند تر شدن ملت ایران و تحکیم پایه‌های قدرت دفاعی ما منجر نشده است. ما قدرت دفاعی‌مان را در سطح قدرت‌های جهانی توسعه دادیم. شما جوانان و دانشمندان ما را ترور کردید و ما ماهواره ساختیم و به فضا رفتیم. سینه اتم را شکافتیم. پالایشگاه و نیروگاه ساختیم و صنعتمان پیش رفت و علممان جهانی شد. ما را تحریم اقتصادی کردید و ما تکیه گاهمان را از نفت بریدیم و امروز قادریم تمام نیازمان را در درون بسازیم. می‌خواستید ما را منزوی کنید اما خود منزوی شدید. امروز هم گزینه دیگری فرا روی شما نیست پس سخن بیهوده که قابل اعتنا نیست نگویید اگر توانا هستید به 40 میلیون انسان زیر خط فقر و کارتن خواب‌های نیویورک و واشنگتن برسید.

وی ادامه داد: ملت ایران از یک رهبر بزرگ، کشور بزرگ، ثروت غنی، هوش سرشار و اراده محکم و استوار برخوردار است. مجاهدان سرسخت این سرزمین هم عوامل رشد آن هستند.

سلامی در ادامه توصیه خود به مقامات و مسئولین را نیز به این شکل مطرح کرد: کسانی که باید در میدان جهاد و جنگ اقتصادی و روانی مردانه وسط میدان بایستند با مدل جنگ همانگونه که در دفاع مقدس جلو رفتیم و به قلب سرزمین دشمن حمله کردیم و از منافع کشور حمایت کردیم پیش بروند. ما نیازمند همت، اراده، ایمان و تلاش هستیم تا دشمن را شکست دهیم. ملت ایران عزت خویش را با دلار عوض نمی‌کند بلکه صبر پیشه می‌کنند، سختی را تحمل می‌کند ولی تسلیم دشمن نمی‌شوند. ما هرگز زیر بار استعمار نمی‌رویم و تنها راه عزت ما جهاد مقابل دشمن است.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمنان راهی جز تسلیم شدن در مقابل ملت ایران و تعامل مثبت و سازنده با این کشور ندارند، اضافه کرد: سربلند و مفتخریم کشور ما امن، ‌مستقل و آزاد است و رهبر آن حکیم دوراندیشی است که با منطق وحی و شناخت سنت‌های الهی و شناخت عمیق دامنه قدرت دشمنانمان عمل می‌کنند. ما می‌توانیم مثل دهه محرم زندگی کنیم. هیچ کدام برای بهره مندی از منافع از هم سبقت نمی‌گیریم پس مردم ملتهب نباشند و آرام باشند آنکه باید بترسد و بلرزد دشمن ماست. ما با اطمینان قلب زندگی می‌کنیم و تکیه گاهمان خداست.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تهاجم دشمن در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملت بزرگ ایران بود. در این جنگ نابرابر آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت‌های بزرگ جهان شکل گرفته بود. از آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب آنها در خلیج‌فارس همه در یک صف بندی و آرایش سیاسی جهانی علیه انقلاب ایران ایستاده بودند و حمایت جهانی از رژیم بعث عراق صورت می‌گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران در کانون عملیات سنگین جهانی قرار داشت ضمن اینکه در محاصره و تحریم اقتصادی بود به طوری که حتی سیم خاردار نمی‌دادند اما حرکت الهام یافته از روح عاشورا حماسه شگفت انگیزی را به ثبت رساند. ملت ایران مقابل جهان ایستاد و باطل السحر فتنه بزرگی شد که در آن دوران بر ملت ایران تحمیل شده بود. نهایتا این جنگ به پایان رسید بدون اینکه یک وجب از خاک سرزمینمان در اختیار دشمن قرار گرفته باشد و ملت ایران قدرتمندتر آماده ایستادن مقابل توطئه‌های بزرگتر شد. نتیجه همه این شد که تصویر جهانی از نظام ایران و اسلام تغییر یافت.

سلامی همچنین گفت: ملت ایران با اعتبار و منزلتی جدید و شخصیت و هویتی جدید که در آن صبر، ثبات قدم، ایستادگی و اعتبار به چشم می‌خورد معرفی شد، ولی ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست‌های دشمنان و نه پایان توطئه‌های آنها و نه پایان پیروزی‌ ملت ما بود. آن حادثه به ما نشان داد برای بقا باید قوی بود همچنان که در نظام فعلی جهان قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به فنا هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها