کد خبر: 235605
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: بیشتر پرونده‌های کمیسیون 100 مربوط به اضافه بنا است که شهرداری باید به ان رسیدگی کند و جلوی این کار را بگیرد.

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران
کد خبر: 235605
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد خرم در مانور بازرسی از ساختمانهای در حال ساخت گفت: با توجه به اینکه ساختمان های در حال ساخت احتمال لطمه زدن به ساختمانهای همسایه را دارد گفت: نظارت ها به صورت تصادفی صورت می گیرد تا تخلفات اشکار شود.


وی ادامه داد: بازرسان سازمان نظام مهندسی براساس مقررات ملی و استاندارد ها اگر تخلفی ببینند به نظام مهندسی و شهرداری اطلاع می دهند تا جلوی تخلفات کارگاه گرفته شود این پروسه دو سه هفته طول می کشد و در برخی مواقع اصلا رسیدگی نمی شود زیرا ماموری که از شهرداری می آید حق الحسابی می گیرد و اجازه ادامه کار را می دهد.


وی ادامه داد: مهندس بازرس باید گزارش را سریع به سازمان شهرداری ارسال کند که امروزه مهندس ناظر می تواند از محل کار گزارش خود را به نظام مهندسی و شهرداری ها ارسال کند.


رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: بازرسی های مستمر باعث شده تا ناظر، مالک و سازنده هر لحظه منتظر بازرسی از نحوه ساخت و ساز باشد و فضای ذهنی برای سازنده ایجاد شود تا تخلف نکند.


خرم ادامه داد: اکثر پرونده ها در کمیسیون ماده صد اضافه بنا دارد که در شهرهایی مثل تهران سم مهلکی است اگر مالکی تخلف کند و 15 درصد اضافه بسازد متری دو میلیون تومان باید جریمه پرداخت کند اما تفاوت آن متری 8 میلیون تومان می شود.


خرم افزود: مشکل اساسی این است که تخلفات مشهودی وجود دارد که قانون ومقرراتی برای جریمه آن نداریم ناظری که بر سر کار است نمی تواند کار را متوقف کند این اختیاری است که به شهرداری داده شده است .


وی گفت: باید دخالت های انسانی را کم کنیم و همه فرآیندها بصورت الکترونیک و کوتاه مدت شود زیرا کار طولانی فساد انگیز است.


خرم ادامه داد: برای انتخابات هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها تایید صلاحیت شده ام .


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: جامعه را در جریان این امر قرار نداده اند که 127 برج در تهران روی گسل ساخته شده و شهرداری پروانه صادر کرده است. با وقوع یک زلزله 6 ریشتری این برج ها نابود می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها