کد خبر: 237797
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۳:۲۹:۰۰
| |

نشست مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار شد؛

طهرانچی: آماده تعامل بیشتر هستیم / قاضی‌زاده هاشمی: از رشد دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از حوزه‌هایی که به طور دقیق باید در مورد آن برنامه‌ریزی شود و از طرفی در تعامل نزدیک با وزارت بهداشت است، حوزه پزشکی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و به کارگرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است.

طهرانچی: آماده تعامل بیشتر هستیم / قاضی‌زاده هاشمی: از رشد دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم
کد خبر: 237797
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۳:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی طهرانچی در نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در دوره جدید به دنبال آن هستیم، ایجاد تعامل نزدیک با مسئولان و سیاست‌ها در حوزه وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان است تا با این دستگاه‌ها تعامل نزدیک داشته باشیم و بتوانیم از توان و ظرفیت این دستگاه‌ها به نحو بهینه و به صورت هم‌افزا استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که به طور دقیق باید در مورد آن برنامه‌ریزی شود و از طرفی در تعامل نزدیک با وزارت بهداشت است، حوزه پزشکی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و به کارگرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است؛ براین اساس سعی داریم واحدهایی را از علوم اجتماعی و علوم مهندسی در حوزه سلامت به کار گیریم تا فاصله بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی کمتر شود و با هماهنگی‌های موثر و نظام برنامه‌ای، از ظرفیت‌های حوزه پزشکی در سایر علوم بهره گیری شود.

طهرانچی از راه اندازی برنامه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه سلامت راه اندازی کرده‌ایم و در این راستا با همکاری واحد علوم پزشکی در واحد تهران غرب، موضوع پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت علوم بین رشته‌ای سلامت گرایش پیدا کرده، اما شکل‌گیری بهتر این موضوع مستلزم تعامل بهتر با وزارت بهداشت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به دولت وابسته نیست و از منابع خصوصی تامین می‌شود. از طرفی حاکم شدن نگاه دولتی در مدیریت بودجه می‌تواند بحران ایجاد کند، لذا باید ملاحظات خاص در این زمینه لحاظ شود. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در توسعه و رفع مشکلات کشور، دولت و نظام و همچنین آموزش پزشکی فعالیت کند.

باید از اساتید دانشگاهی حمایت شود

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب طهرانچی به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طهرانچی در حوزه آموزش عالی از ذخایر علمی کشور هستند و انتظار می‌رود دانشگاه در دوره مسئولیت ایشان در تمامی ابعاد رشد و پیشرفت داشته باشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم حمایت از افراد نخبه در دانشگاه‌ها گفت: باید حمایت‌های لازم از اساتید در دانشگاه‌های کشور صورت بگیرد. دولت در پاره‌ای از موارد ترجیح می‌دهد که بخش خصوصی وارد عمل شده و بر فعالیت بخش خصوصی نظارت کند. در خصوص تأسیس دانشگاه‌ها نیز دولت می‌تواند با نظارت بر کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها کمک کند تا استانداردهای آموزشی رعایت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی باید کیفیت ملاک باشد، گفت: از کمک افراد در رسیدن به اهداف در آموزش عالی کشور استقبال می‌کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند مانند دانشگاه‌های دولتی در این امر به ما یاری رساند. ما از رشد دانشگاه آزاد اسلامی استقبال می‌کنیم.

وی در پایان بر لزوم تعامل دو سویه دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها