کد خبر: 239701
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۱:۲۴:۰۰
| |

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم همسو بودن ارزش‌ها در خانواده و مدرسه

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم همسو بودن ارزش‌ها در خانواده و مدرسه تاکید کرد.

لزوم همسو بودن ارزش‌ها در خانواده و مدرسه
کد خبر: 239701
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: هفته پیوند فرصت و زمینه بسیار مناسی است برای اینکه مجددا در مورد اهمیت تعامل و ارتباط بین دو نهاد خانواده و مدرسه گفتگو شود. همواره در این زمینه بحث های موثر صورت گرفته و می‌گیرد. اگر خانه و مدرسه با یکدیگر همسو و همراه باشند، تربیت موفق تری اتفاق می‌افتد. اولین صدمه ای که در مسیر تربیت به بچه های ما وارد می شود غیر هم سو بودن یا اصطکاک ارزش‌ها است.

بطحایی با اشاره به همسو بودن مدرسه و خانواده گفت: اگر مسایلی که در خانواده ارزش است در مدرسه نیز همان ارزش تلقی شود و یا برعکس حتما تربیت با اثربخشی بالاتری صورت خواهد گرفت. به تعبیر دیگر آن چیزی که هدف ما در مدرسه است و در مدرسه مورد تشویق قرار می‌گیرد باید در خانواده نیز مورد تشویق قرار بگیرد تا این دو نهاد با هم همسو باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اما اگر موارد و ارزش های خانواده یک چیز و در مدرسه چیز دیگری باشد در تربیت بچه ها اصطکاک ایجاد خواهد شد و باعث می شود بچه ها به محیط سوم روی بیاورند. اولین محیط موثر برای دانش آموزان خانواده است و دیگر نهادها حول محور و در گرو آن هستند.

وی اشاره کرد: مهم ترین مساله انجمن اولیا و مربیان باید تلاش در راستای همگرایی، همسویی و همراهی مدرسه با خانواده و تعامل و گفتگو بین این دو نهاد باشد و باید به سرعت این مساله تقویت پیدا کند. یکی از مهمترین دلایلی که موجب شده بچه های ما امروز به سمت محیط سوم گرایش پیدا کنند بی توجهی به این مساله باشد. البته من محیط هم سالان را نفی نمی‌کنم اما چون بچه ها از خانواده و مدرسه فاصله گرفته اند وجود محیط سوم افزایش پیدا کرده است. این محیط سوم که با نقش فضای مجازی نقش پررنگی پیدا کرده، باعث شده خطرات بیشتری بچه های ما را تهدید کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها