زرآبادی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس:

کاهش میزان سکه در مهریه با اخذ حق طلاق تعدیل شود

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس، از پیشنهاددهندگان طرح کاهش تعداد سکه در مهریه خواست تا اخذ حق طلاق و حضانت فرزندان توسط زنان را نیز در آن لحاظ کنند.

کاهش میزان سکه در مهریه با اخذ حق طلاق تعدیل شود
کد خبر: 241033
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۴ ۱۴:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحمیده زرآبادی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس، با انتقاد از پیشنهادات ارائه شده در قالب طرح برای اصلاح روند پرداخت مهریه، گفت: ارائه طرح محاسبه مهریه بر اساس نرخ سکه در روز عقد یا کاهش تعداد سکه‌ها را نمی‌توان پیشنهاد خوبی دانست، چرا که در مقابل تمام حق و حقوقی که مردان از آن بهره‌مند می‌شوند تنها یک مهریه برای زنان امنیت ایجاد کرده است.

مهریه تنها حق مطلوب قانونی زنان است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی قرار است در مورد تنها مهریه به عنوان حق مطلوب زنان صحبت کنیم، باید برای آنها حقوق دیگری را نیز در قالب چارچوبی قانونمند لحاظ کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از زنان با مشکلات بسیاری اعم از اعتیاد همسرشان یا خشونت علیه آنها مواجه هستند و در دادگاه نیز تنها به دلیل پرداخت نفقه به این زنان از سوی مرد سایر حقوقشان نادیده گرفته می‌شود و نمی‌توانند طلاق بگیرند و در اخذ حضانت فرزندانشان یا خروج از کشور نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

زرآبادی یادآورشد: همه این محدودیت‌هایی که برای زنان اعمال می‌شود از جمله حقوقی است که مردان از آن برخوردار هستند و در مقابل تنها حقی که زنان در تامین آرامش خود دارند، مهریه است که می‌توانند برای دریافت آن به صورت قانونی مراجعه کنند.

مردان برای ممانعت از پرداخت مهریه به بهانه مشکلات اقتصادی قانون را دور می‌زنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: متاسفانه در روند دریافت مهریه به عنوان تنها حق قانونی قابل وصول زنان این مردان هستند که به عناوین مختلفی اعم از مشکلات اقتصادی قانون را دور می‌زنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکل مهریه را حل کنیم، باید یک تعادلی در تامین سایر حقوق زنان ایجاد کنیم، به این صورت که تعیین 14 سکه برای زنان به همراه برخورداری از حق طلاق و حضانت فرزندانشان صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها